دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1398 - 17:00

اردوغان: برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا با رهبر جمهوری اسلامی صحبت می‌کنم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا آمادگی دارد و می‌خواهد با رهبر انقلاب اسلامی صحبت کند.
کد خبر : 402378
54.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الغدپرس، رجب طیب اردوغان از آمادگی خود برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا و کاهش تنش در منطقه بر سر برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.


وی بعد از سفر به ژاپن و چین و در راه ترکیه، در جمع خبرنگاران افزود: شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به من پیشنهاد کرد که در این زمینه اقدام کنم.


رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: به وی گفتم چرا که نه! در حد توان خودم با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ارشد و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران صحبت می‌کنم. سپس درباره گام‌هایی که باید برداشته شود توافق کردیم.


اردوغان گفت: نمی‌خواهیم که در جامعه جهانی کشوری بخشی از این تنش باشد.


به گزارش آنا، شینزو آبه پیشتر برای رایزنی با مقامات کشورمان و میانجی‌گری میان ایران و آمریکا به تهران سفر کرده بود، ولی رهبر انقلاب اسلامی در پاسخی قاطع به درخواست نخست وزیر ژاپن فرمودند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد؛ زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد.


رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما درباره آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به وی ندارم و نخواهم داد.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته