دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 09:43

سفر منطقه‌ای اردوغان بدون نتیجه پایان یافت

رئیس‌جمهوری ترکیه شب گذشته (دوشنبه) به تور دو روزه خود به حاشیه جنوبی خلیج فارس برای میانجی‌گری با هدف حل بحران میان کشورهای عربی پایان داد، بدون اینکه پیشرفتی به دست آید.
کد خبر : 197636

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، منابع قطری گزارش کردند تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر در رایزنی‌هایش با رجب طیب اردوغان به بررسی تحولات منطقه‌ای ازجمله بحران حوزه خلیج فارس و تلاش‌های انجام شده برای حل آن پرداخت.


دو طرف همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم و همکاری‌های دفاعی و اقتصادی تبادل نظر کردند.


ترکیه قوی‌ترین حامی قطر در بحران منطقه‌ای به‌شمار می‌رود که علاوه بر حفظ پایگاه نظامی‌اش در دوحه، نیروهای نظامی خود را به قطر اعزام کرده که بیانگر حمایت آنکارا از دوحه است.


اردوغان پیش از سفر به قطر به عربستان و کویت رفته بود. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش کرده بود اردوغان در دیدار با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان درباره تحولات منطقه‌ای و تلاش‌های انجام شده در راستای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تامین مالی گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کرد.


تاکنون تلاش‌های کویت و کشورهای عربی برای پایان دادن به بحران قطر نتیجه‌ای در بر نداشته است. عربستان، مصر، بحرین و امارات خواهان کاهش سطح روابط دیپلماتیک قطر با ایران، بسته پایگاه نظامی ترکیه در دوحه و بستن شبکه الجزیره هستند، موضوعاتی که دوحه با آن‌ها مخالفت کرده است.


عربستان، امارات، بحرین و مصر بیش از یک ماه است که روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند، موضوعی که دوحه آن را تکذیب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته