دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1398 - 00:10
اسلامی شدن دانشگاه‌ها/47

سیستم پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید اصلاح شود

اصلاح شدن سیستم پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.
کد خبر : 402275
98.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به یکی از مؤلفه‌های دانشجو از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


در شماره قبلی گفته شد که هماهنگی میان برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش و آموزش عالی یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


باید برای هماهنگی بین دستگاه‌های تربیتی کشور همدلی و هم‌زبانی به وجود بیاید. اگر کتاب دین و زندگی دانش‌آموز دبیرستانی به سمت مسائل اعتقادی روز جامعه سوق پیدا کند خیلی خوب است چرا که وقتی این دانش‌آموز به دانشگاه می‌رود با داشتن اعتقادات قوی، فریب جریان‌های منحرف که در دانشگاه کمین کرده است را نمی‌خورد.


در این شماره به یکی دیگر از مؤلفه‌های دانشجو از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم. اصلاح شدن سیستم پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


باید در خصوص سیستم جذب و پذیرش افراد در وزارت آموزش و پرورش بازنگری اساسی صورت بگیرد و افراد متعهد و انقلابی سرکار بیایند. معلم‌هایی باید در آموزش و پرورش استخدام شوند که بتوانند دانش‌آموزانی با ایمان و درس‌خوان تربیت کنند تا آنان در آینده در دانشگاه‌ها به افرادی مؤثر تبدیل شوند و به دنبال جریان اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشند.


اگر نظام تربیت معلم اصلاح و تقویت شود، شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش و به تبع آن در آموزش عالی خواهیم بود. نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی به هم پیوسته هستند و معلم و استاد نقش مؤثری برای تربیت دانش‌آموز و دانشجو دارند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته