دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1394 - 08:42
صالحی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

بررسی طرح‌های دانش‌بنیان کاشت پیاز زعفران و تولید مواد شیمیایی نانو و داروهای گیاهی در واحد فراهان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان از بررسی سه طرح اقتصادی دانش‌بینان برای ارائه به شورای پژوهشی استان مرکزی در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین بخشی از بودجه غیرشهریه خبر داد.
کد خبر : 40226

دکتر سید یوسف صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، در باره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: مکاتباتی با دبیرخانه هیات امنای استان مرکزی انجام شده و 3 طرح اقتصادی مهم برای مطرح شدن در شورای پژوهشی استان ارائه می‌شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان، طرح‌‌های تولید گیاهان دارویی، کاشت پیاز زعفران و تولید مواد شیمیایی نانو که در ارتباط با پوشش‌های نانو و شوینده‌های نانو است، را سه طرح اقتصادی در حال بررسی برای ارائه به دبیرخانه هیات امنای استان مرکزی نام برد.








7 هکتار از زمین‌ 21 هکتاری واحد فراهان در راستای درآمدزایی به زمین‌های کشاورزی تبدیل شده است که در آن سیب‌زمینی و پیاز کاشته می‌شود و در این راستا مذاکراتی با جهاد کشاورزی شهرستان هم داشته‌ایم

به گفته صالحی، خوابگاه فاز 2 و سالن ورزشی دو پروژه عمرانی است که در صورت تامین اعتبار ساخته خواهد شد.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی فراهان در زمینی 21 هکتاری قرار دارد، اظهار کرد: 7 هکتار از این زمین‌ها در راستای درآمدزایی به زمین‌های کشاورزی تبدیل شده است که در آن سیب‌زمینی و پیاز کاشته می‌شود و در این راستا مذاکراتی با جهاد کشاورزی شهرستان هم داشته‌ایم.


سرپرست واحد فراهان از بلااستفاده بودن برخی قسمت‌های این دانشگاه خبر داد که با اجاره دادن آن از جمله سلف سرویس به عنوان منابع درآمدزایی از آن استفاده خواهیم کرد.


به گفته صالحی، احداث و تجهیز مسجد دانشگاه (امام خمینی"ره")، نشریه دانشجویی ذکر حکیم در رابطه با قرآن و نمازو برپایی هیات دانشجوی روضه العباس از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان است.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با آنا با بیان اینکه 18 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری مهندسی شیمی برای این واحد در دست پیگیری است، تعداد دانشجویان این واحد را 1070 نفر عنوان و اظهار کرد: 24 رشته دانشگاهی در این مرکز دانشگاهی دائر است که 6 رشته کارشناسی ارشد و 18 رشته کارشناسی و کاردانی است.


به گفته صالحی، واحد فراهان اکنون دارای 30 عضو هیأت علمی است.


وی خاطرنشان کرد: با مساعدت معاونت آموزشی قرار است مهر و یا بهمن امسال در 5 رشته کارشناسی ارشد دانشجو بگیریم و همچنین 4 رشته تحصیلی هم مصوب شده است که در سال 95 در این واحد دانشگاهی دایر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته