دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 19:28
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی:

چین به‌عنوان کشور هدف در حوزه گردشگری ایران مطرح است

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بالغ بر 150 میلیون گردشگر چینی در اقصی نقاط جهان ما را بر آن داشت تا این کشور را به‌عنوان کشور هدف خود قرار دهیم.
کد خبر : 402254

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان در مورد روند لغو روادید ایران برای گردشگران چین اظهار کرد: بالغ بر 150 میلیون گردشگر خروجی چینی به اقصی نقاط دنیا سفر می‎کنند و این موضوع ما را بر آن داشت که چین را در کشورهای هدف خود قرار دهیم و به‌همین منظور در تلاش هستیم تا تسهیلات خوبی را برای کشورهای هدف مهیا کنیم تا بتوانند به‌راحتی به ایران سفر کنند.


رئیس  سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: سال گذشته با یکی از این کشورها لغو روادید انجام دادیم و امسال هم با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و موافقت وزارت خارجه، دولت لغو روادید با چین را تصویب کرد.


مونسان ادامه داد: اکنون سفارتخانه ما در چین باید این مصوبه را به اجرا بگذارد تا اتباع چینی بتوانند بدون اخذ روادید به ایران سفر داشته باشند و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشور ما بازدید کنند.


معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت ایران به توسعه صنعت گردشگری اهمیت می‌دهد و این صنعت به‌زودی به محرک جدید رشد اقتصادی ایران تبدیل می‌شود، گفت: ایران برای جذب گردشگران خارجی از سال‌های پیش تدابیر جدیدی مانند صدور روادید الکترونیکی را اتخاذ کرده است.


رئیس  سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاریخ هزاران ساله و حال و هوای تاریخی و فرهنگی غنی ایران را جزء جذابیت‌های اصلی ایران برای گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین بخش گردشگرانی که از اروپا، آسیا و آمریکا به ایران می‎آیند، عمدتاً موضوعات فرهنگی و تاریخی را دنبال می‎کنند و بزرگ‎ترین مزیت ما تاریخی بودن کشور است. 


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته