دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1398 - 12:10
احمدی در گفتگو با آنا:

ساخت و ساز در محوطه‌های تاریخی از این پس به جای جریمه، تخریب می‌شود

سرپرست دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت:‌ هرگونه ساخت و ساز در محوطه‌های تاریخی که پیش از این با جریمه، قانونی می‌شد از این پس تخریب می‌شود.
کد خبر : 402552

سید هادی احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره تأیید طرح حمایت از مرمت بازسازی بافت‌های تاریخی توسط شورای نگهبان اظهار کرد: طرح حمایت از مرمت و بازسازی بافت‌های تاریخی و فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران این بنا‌ها به همت نمایندگان مجلس و با نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت رسید.


وی افزود: این طرح دایره گسترده‌ای از وظایف نهادها و ارگان‌ها در قبال مالکان آثار تاریخی تعریف می‌کند.


سرپرست دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: این طرح 14 ماده دارد که از بودجه گرفته تا وظایف ارگانها و نهادها در آن آمده است و امیدواریم که مشکلات بافت‌های تاریخی با آن حل شود.


احمدی با بیان اینکه ماده‌ای از این قانون به بخش خصوصی اشاره دارد، عنوان کرد: در حقیقت این قانون به بخش خصوصی برای حفظ و مرمت محوطه‌های تاریخی کمک می‌کند و وظایف نهادها را برای همکاری با آنها تسهیل می‌کند.


سرپرست دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته برای ثبت این قانون تلاش شد، گفت: این قانون بر روی نگهداری و حفظ آثار تاریخی و محوطه‌های تاریخی فرهنگی تاثیر گذار است و قطعاً برای مالکان بناهای تاریخی دلگرم کننده است تا برای حفظ آن تلاش کنند.


وی خاطرنشان کرد:‌ با تصویب این قانون تخریب  آثار باستانی و ملی و دغدغه‌هایی در این خصوص کمتر خواهد شد و هرگونه تخلفی که پیش از این با پرداخت پول برطرف می‌شد دیگر به جای جریمه باید رفع تخلف شود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته