دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 16:33
دبیر شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی:

تهیه سند آمایش ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌شود

دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تهیه سند آمایش ورزشی از برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود تا سرمایه‌گذاری بر رشته‌های ورزشی بر اساس شناخت و هدف انجام شود.
کد خبر : 402189
13980412  (85).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، مهدی علی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تشریح ظرفیت‌های ورزشی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی ورزش با هدف گسترش امور ورزشی و تربیت ورزشکاران کارآمد در رشته‌های مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی افزود: افزایش تیم‌های ورزشی دانشگاه از 16 به 24 تیم نشان از ارزش‌گذاری در حوزه ورزش، شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه، تمرکززدایی و توسعه رشته‌های ورزشی کارآمد و صاحب مدال در همان مناطق است.


رئيس فدراسيون ووشو و انجمن ووشو دانشگاه آزاد اسلامی، استعداد‌یابی در مدارس سما را گامی مهم برای محکم‌کردن زیرساخت ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی قلمداد کرد و گفت: استعدادیابی ورزشی در مدارس سما انجام می‌شود و هدف از این کار تزریق نیروی ورزشکار به دانشگاه و توسعه دانشکده‌های تربیت بدنی است.


علی‌نژاد بیان کرد: تربیت نیروی انسانی ورزشکار می‌تواند کشور را به سمت قهرمانی در رشته‌های مختلف سوق داده و توسعه و رشد ورزش را در جامعه نهادینه سازد.


وی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد را برای رشد ورزش در کشور حائز اهمیت خواند و گفت: تهیه سند آمایش ورزشی از برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود تا سرمایه‌گذاری بر رشته‌های ورزشی بر اساس شناخت و هدف انجام شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز با تأکید بر کسب افتخارات ورزشی توسط دانشجویان این دانشگاه گفت: استعداد‌یابی، پرورش و هدف‌گذاری  باید به‌عنوان یک مهم در حوزه ورزش مد نظر قرار گیرد.



مهدی باقری، ظرفیت دانشگاه‌های استان هرمزگان را در رشته‌های وزنه‌برداری، دو و میدانی و شطرنج خوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه‌های این استان آمادگی دارند در حوزه ورزش‌های ساحلی، ایجاد و ساخت کمپ‌های ورزشی و سرمایه‌گذاری بر روی برخی از رشته‌ها  گام‌های مؤثری بردارد.


وی  نگاه مثبت دکتر طهرانچی را به مباحث پیش رو و ورزش در دانشگاه مثبت خواند و گفت: امید است تا با نگاه روشنگرانه رئیس دانشگاه و کمک واحدهای دانشگاهی بتوان موفقیت‌ها را به طرز چشمگیری گسترش داد.


باقری خواستار افزایش بودجه تخصیص داده شده به ورزش شد و گفت: داشتن نگاه تخصصی به ورزش، سرمایه‌گذاری منطقه‌ای بر روی رشته‌های  مدال‌آور و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب می‌تواند کمک قابل توجهی به ورزش در دانشگاه آزاد کند.


در این دیدار مقرر شد تا واحد‌های دانشگاهی وضعیت رشته‌های ورزشی را در استان به‌خوبی تشریح و استعدادهای موجود را در هر رشته  معرفی کنند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته