دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1398 - 14:33
رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس:

دانشگاه باید در مسیر حل معضلات جامعه آگاهانه حرکت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: دانشگاه باید در مسیر حل مشکلات و معضلات جامعه آگاهانه و با برنامه‌ریزی حرکت کند
کد خبر : 401031
1458.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، مهدی باقری صبح امروز در دیدار غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان همکاری دوجانبه در موضوعات روانشناسی و حقوقی را مفید و ارزشمند خواند و اظهار کرد: در حوزه‌های ذکر شده می‌توان با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، راه‌اندازی دفاتر مشاوره روان‌شناختی و حقوقی در تقویت بنیه این مراکز بهزیستی سهیم بود.


وی افزود: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در کنار مدیران گروه روانشناسی و حقوق باید با برنامه‌ریزی صحیح، تعیین هدف و برقراری ارتباط تنگاتنگ با اداره کل بهزیستی با نگاهی علمی و تعیین راهکارهای پژوهشی از مشکلات اجتماعی پیشگیری و یا درصدد درمان برآیند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تصریح کرد: دانشگاه باید در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه، نسخه علمی پیچد و سعی کرده  در این مسیر آگاهانه و با برنامه‌ریزی حرکت کند.


مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز با بیان موضوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه و نقش بهزیستی در این عرصه گفت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی در حوزه سازمان بهزیستی بوده که در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی به مسائلی چون طلاق، کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و ... می‌پردازد. در همین راستا نیز چند پایگاه اجتماعی در هرمزگان و در محلات پرآسیب و حاشیه‌ای شهرها راه‌اندازی شده و مشغول خدمات‌دهی است.


غلامحسین رنجبر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین را یکی از راه‌های شفاف برای همکاری در حوزهٔ آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در رشته‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، حقوق و... می‌تواند کمک شایان توجه به اداره کل بهزیستی کند.


وی اظهار  کرد: در صورت همکاری و استفاده از ظرفیت دانشجویان علاقه‌مند در حوزه‌های زیر پوشش بهزیستی، برای جذب نیروهای علاقه‌مند، کاردان و باانگیزه دچار مشکل نخواهیم شد و این خود می‌تواند در بالا بردن کیفیت خدمات یاری رساند.


به گزارش آنا، در این جلسه که معاونان اداره کل بهزیستی هرمزگان و معاون پژوهشی و مدیران گروه‌های روانشناسی و حقوق دانشگاه آزاد بندرعباس حضور داشتند مقرر شد تا در جلسه‌ای موارد همکاری تدوین و در تفاهم‌نامه‌ای به امضای طرفین برسد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته