دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل:

محور تلاش و تعهد دانشگاه آزاد اسلامی حل مسائل و معضلات کشور است

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل اعلام کردند: امروز محور تلاش و تعهد این دانشگاه ، حل مسائل و معضلات کشور است به طوری که توسعه علمی و آموزشی در مسیر رفع نیازهای واقعی جامعه قرار گیرد.
کد خبر : 282919

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زابل، به مناسبت سی و ششمین سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل بیانیه ای را منتشر کرد که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زابل قرائت شد.


متن این بیانیه به شرح زیر است.


بی شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با تدبیر مشفقانه امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، دانشگاه را پایگاه اصلی تعلیم و تربیت منابع انسانی قرار داد و اینک دانشگاه ها با هدایتهای حکیمانه آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال تعالی و پیشرفت فزاینده است.


دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان مولود فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی با تکیه بر دو میراث برجای مانده از رسول گرامی اسلام (ص) یعنی کتاب حیات بخش قرآن و سیره ائمه طاهرین (ع) و به واسطه عمل به رهنمودهای حکیمانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و پایمردی روسای هیات موسس دانشگاه، اینک به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام، همچون درختی تناور و ریشه دار، تلاش میکند به منظور حرکت در مسیر موفقیت و دستیابی به آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق پرورش نیروهای متعهد، بصیر و باورمند نسبت به ارزش های اصیل اسلامی- ایرانی و تولید و ترویج دانش مسیر پیشرفت و مستمر و فزاینده خود را همچنان ادامه دهد.


اکنون در سی و ششمین سالگرد راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی (در 31 اردیبهشت)، مفتخریم اعلام کنیم این دانشگاه در مسیر توسعه و پیشرفت خود توانسته ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمندی را در خدمت به رشد تحصیلات دانشگاهی و توانمندی های علمی و پژوهشی کشور ایجاد کند.


همچنین شکل گیری این دانشگاه که با زحمات امام راحل و شخصیتهای بزرگ نظام، توانست دانشگاه ها را از انحصار دولتی خارج کند به عنوان یک نهاد کاملا مردمی با هدف حرکت در مسیر توسعه و تولید دانش در جامعه صورت گرفته و آرمان آن تربیت فارغ‌التحصیلان و متخصصانی است که به فضائل انسانی، اخلاقی و اسلامی آراسته باشند.


دانشگاه آزاد اسلامی اکنون با بیش از یک میلیون و پانصد هزار دانشجو و سی هزار عضو هیات علمی یکی از بزرگترین دانشگاههای جهان محسوب میشود. دانشگاهی به پهنای جغرافیای ایران عزیز، که چتر خود را در بیش از 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور گسترانیده است.


امروز محور تلاش و تعهد این دانشگاه ، حل مسائل و معضلات کشور است بطوریکه توسعه علمی و آموزشی در مسیر رفع نیازهای واقعی جامعه قرار گیرد. لذا تلاش در مسیر کاهش اتکا به شهریه دانشجویان و خلق منابع جدید مالی از طریق شرکتهای دانش بنیان و ارتباط دانشگاه با صنعت، جوانگرایی در اعضای هیات علمی و کادر آموزشی به عنوان اولویت راهبردی دانشگاه، مقدمه ای است در راستای نیل به این مقصود.


اما دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل نیز به پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف سیستان و بهره گیری از استادان و پتانسیلهای بومی منطقه بومی در طول حدود 20 سال فعالیت خود به عنوان یکی از موثرترین عوامل ماندگاری مردم منطقه با فارغ التحصیل کردن بیش از 25 هزار دانشجو توانسته در تربیت نیروهای متخصص بومی نقشی تاثیرگزار ایفا کند. بطوریکه بسیاری از مدیران و کارشناسان مشغول در نهادهای مختلف دولتی و مردمی منطقه سیستان از فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی هستند.


لذا این واحد دانشگاهی خود را نسبت به تربیت اخلاقی و علمی فرزندان این مرز و بوم، که آینده سازان این منطقه هستند، مسئول و متعهد می داند و همچون گذشته آمادگی خود را برای برنامه ریزی حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در سطح منطقه سیستان و همکاری و هم اندیشی با فعالان فرهنگی، اجتماعی و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در راستای ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه و منطقه و تربیت نیروی انسانی متعهد به ارزشهای دینی و آرمانهای انقلاب اسلامی، اخلاق مدار، خلاق و ماهر و کارآفرین، اعلام می دارد.
امید است با استعانت از الطاف خداوند سبحان علاوه بر تاثیرگزار بودن فعالیتهای علمی و فرهنگی این واحد دانشگاهی، ثمرات آنها در زندگی آحاد مردم شریف سیستان متجلی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته