دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1398 - 07:03
تحلیل‌گر صهیونیست فاش کرد:

گردان سرّی حاج‌رضوان حزب‌الله مسئول تصرف شهرک‌های صهیونیستی

یک تحلیلگر مسائل نظامی و امنیتی صهیونیستی گفت که حزب‌الله لبنان گردان‌های سرّی به نام حاج رضوان تدارک دیده که مسئول نفوذ به اراضی اشغالی و تصرف‌ شهرک‌های صهیونیست‌نشین است.
کد خبر : 402168
HEZBULLAH-ELJALIL-03.07.19.jpg-1-532x385.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  زهير اندراوس به نقل از «آوي يسساخروف» یکی از شرق‌شناسان و تحلیل‌گران مسائل سیاسی و امنیتی غرب‌ آسیا در مقاله‌ای نوشته که در صورت وقوع جنگ جدید بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان باید منتظر تحولی عجیب و شوک‌آور از سوی مقاومت لبنان باشیم.


او به این موضوع اشاره می‌کند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در تمام سخنرانی‌ها خود تأکید دارد که در صورت حمله دوباره رژیم صهیونیستی به لبنان باید این رژیم منتظر ورود نیروهای مقاومت به داخل خاک اراضی اشغالی باشد.


این پژوهشگر با تجزیه و تحلیل سخنرانی‌های سید حسن نصرالله به این موضوع رسیده است که دبیرکل حزب‌الله لبنان به نیروهای مقاومت اعلام کرده که می‌توانند در «عملیات بزرگ» به درون اراضی اشغالی فلسطین رفته و عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازند.


اندراوس به این جمع‌بندی نیز دست یافته که از نظر نظامی، حزب‌الله لبنان قادر خواهد بود که جنگ را در داخل رژیم صهیونیستی به مدت طولانی ادامه داده و حتی بخش‌هایی از مناطق اشغالی را به تصرف خود درآورد. او رسیدن به این دستاورد مهم را اینگونه اعلام کرده و گفته که حزب‌الله لبنان توانایی احداث تونل‌های بزرگ در عمق خاک فلسطین را دارد، به همین دلیل، جنگ آینده حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی به جنگی شوک‌آور تبدیل می‌شود.


بر اساس برآوردهایی که این تحلیلگر داشته، حزب‌الله لبنان برنامه‌ای ویژه برای تصرف بخشی از مناطق شمالی اراضی اشغالی فلسطین دارد و شهرهایی مانند حیفا در معرض تصرف نیروهای حزب‌الله قرار دارند. وی می‌گوید که با این تصرف و رعب وحشت ناشی از آن، صهیونیست‌ها این تفکر را که دوباره به لبنان حمله کنند ندارند.


مسئله بعدی که در پژوهش‌های اندراوس جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده، توان موشکی نیروهای مقاومت لبنان است. وی به موضوع نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان نیز اشاره کرده است؛ گردانی به نام «حاج رضوان». این نیروهای واکنش سریع و بسیار زبده حزب‌الله لبنان می‌توانند سریعاً خود را به داخل خاک مناطق اشغالی برسانند. البته به گفته او نیروهای حزب‌الله با پشتیبانی توپخانه‌ای این کار را انجام می‌دهند.


همچنین گفته شده که حزب‌الله لبنان با موشک‌های خاص خود توانایی این را دارد که سایت‌های موشکی و پدافندی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد. اندراوس این موضوع را به «شلیک واقعی» تعبیر کرده است. با این عملکرد چندگانه حزب‌الله دیگر صهیونیست‌ها نمی‌توانند کاری در مرز انجام دهند.


این پژوهشگر صهیونیست از ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کرده که نیروهای نظامی خود را از حالت تهاجمی درآورده و به سبک دفاعی آماده کند تا در صورت حمله حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی توانایی دفاع داشته باشند. او همچنین گفته اگر تل‌آویو نتواند در برابر حمله حزب‌الله، مقاومت کند شوک روانی بزرگی به صهیونیست‌نشین‌ها وارد خواهد شد.


انتهای پیام/4106/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته