دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 15:44
حجت‌الاسلام ابراهیمی:

تحقق تمدن نوین اسلامی مأموریت مهم جوانان انقلابی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب مأموریت مهم جوانان انقلابی است.
کد خبر : 402162
13980222 (105).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تشریح نقشه راه انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب گفت: دولت و جامعه اسلامی به معنای عام زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی در کشور است.


وی با تأکید بر اینکه فضای دانشگاه‌ها باید فضای مطلوب و کاملا اسلامی باشد، اظهار کرد: دور نگه‌داشتن جوانان از هرگونه ناامیدی و انحرافات فکری و ترغیب و تشویق این قشر تأثیرگذار جامعه به رعایت اصول و اخلاق اسلامی از نکات و رسالت مهم دانشگاه است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: از آنجایی که محور اصلی حرکت در گام دوم انقلاب جوانان هستند و تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب مأموریت مهم جوانان انقلابی است؛ بنابراین مسئولان باید با هدف بالابردن اعتماد به نفس و تخصص جوانان در اجرای برنامه‌های دانشگاه از این ظرفیت استفاده کنند.


ابراهیمی، حرکت دانشگاه را در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده خواستار شد و افزود: حوزه‌های مختلف دانشگاه باید با در نظر گرفتن شأن و منزلت دانشجو و حفظ جایگاه دانشگاه بتوانند بر اساس بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های تدوین شده به فعالیت خود ادامه دهند.


وی ترویج سبک زندگی اسلامی در جوانان را از دیگر موارد مهم در دانشگاه و جامعه یاد کرد و گفت: نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه و مقابله با فرهنگ غلط غربی از جمله تأکیداتی است که رهبر معظم انقلاب در محورهای گام دوم انقلاب بر آن تأکید کرده است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان، تولید علم و تبدیل آن به محصول در راستای تقویت اقتصاد کشور را از دیگر وظایف دانشگاه قلمداد کرد و افزود: دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان خلاق و صاحب ایده باید با حمایت دانشگاه بتوانند با تبدیل علم به محصول و تجاری‌سازی آن تهدید‌های دشمن را به فرصت تبدیل و سهم قابل توجهی در توسعه یافتگی کشور ایفا کنند.


ابراهیمی با بیان اینکه امروز بحران‌ها و چالش‌های بزرگی جامعه غربی‌ را فراگرفته و آنها  را در معرضِ فروپاشی و انحطاط قرار داده است، اظهار کرد: نقصان‌های معنوی و روحی موجب شده تا خانواده‌های غربی  روز به روز متزلزل‌تر و بی‌ثبات‌تر از گذشته نشان دهد.


در ابتدای این جلسه رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: کار دانشگاه تنها آموزشی نیست؛ بلکه باید در تمام حوزه‌ها شاهد رشد و پیشرفت باشیم.


محسن دهقانی از حوزه فرهنگی و دانشجویی به‌عنوان مهم‌ترین بخش دانشگاه یاد کرد و افزود: نگاه فرهنگی باید سازنده و زمینه‌ساز جهانی شدن فرهنگ انقلابی و اسلامی باشد.


وی، استادان و کارکنان دانشگاه را الگوی دانشجویان دانست و اظهار کرد: آراستگی و رعایت شئونات اسلامی از موارد مهمی است که استادان باید با رعایت آن و انتقال به دانشجویان در دانشگاه ترویج دهند.


به گزارش آنا، در ادامه این جلسه، داوود افخمی رئیس شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های پیش روی این حوزه ارائه و مدیران و کارشناسان واحدها و مراکز استان نیز پیشنهاد و انتقادهایی بیان کرد که در پایان برخی از موارد پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته