دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 11:51
توسلی در گفتگو با آنا:

والیبال دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ حضور می‌یابد/ تسهیلات دانشگاه برای ورزشکاران

مدیر اداره کل ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از حضور تیم والیبال این دانشگاه در لیگ برتر باشگاه‌های کشور خبر داد و از تسهیلات دانشگاه برای ورزشکاران گفت.
کد خبر : 402082
AG8I7057.jpg

محمد توسلی در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی ارزش است، اظهار کرد: در سال جاری بیش از 70 رویداد ورزشی در این دانشگاه برگزار می‌شود که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در 12 رشته ورزشی آن حضور دارند.


وی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در مسابقات کشتی پهلوانی جام ولایت که ابتدای این هفته برگزار شد، توانستند مقام سوم کشوری را از آن خود کنند. همچنین دانشجویان ما در مسابقات رشته‌های تکواندو، بدمینتون، کاراته، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، تنیس روی میز و بسکتبال نیز حضور دارند.


مدیر اداره کل ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: 9 دانشجوی ورزشکار این واحد دانشگاهی در مسابقات بدمینتون کشوری از 15 تا 20 تیرماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت. همچنین 8 نفر دانشجوی ورزشکار به نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در مسابقات شطرنج کشوری این دانشگاه شرکت می‌کنند. مسابقات شطرنج کشوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 520 دانشجو در دو بخش دختران و پسران از 18 تا 31 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.


توسلی با اشاره به اینکه 6 هزار دانشجوی فعال در حوزه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی  واحد تهران مرکزی حضور دارند، بیان کرد: بیش از 110 دانشجوی ورزشکار این واحد دانشگاهی در مسابقات استانی و کشوری سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت می‌کنند.


تسهیلات ویژه دانشگاه آزاد اسلامی برای ورزشکاران


وی در خصوص تسهیلاتی که به دانشجویان ورزشکار در دانشگاه آزاد اسلامی داده می‌شود، توضیح داد: در مسابقات کشوری به قهرمانان 25 درصد، نایب‌قهرمانان 20 درصد و دانشجویانی که مقام سوم را کسب می‌کنند 15 درصد تخفیف شهریه تعلق می‌گیرد. همچنین در مسابقات استانی نیز دانشجویان اول تا سوم به ترتیب 15، 10 و 5 درصد تخفیف شهریه داده می‌شود. با وجود این تسهیلات ورزشکاران به ادامه تحصیل به‌ویژه در  رشته‌های علوم ورزشی و تربیت‌بدنی تشویق می‌شوند.


مدیر اداره کل ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تأکید بر اینکه تسهیلات ویژه دانشجویان را به حضور در رویدادهای ورزشی ترغیب می‌کند، خاطر نشان کرد: چرخه ورزش در دانشگاه و جامعه با حمایت تمامی مسئولان عمل می‌کند که این چرخه در دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، کمال جوانمرد سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به‌خوبی کار می‌کند.


توسلی با اشاره به استعدادیابی در رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشجویان با شرکت در مسابقات درون‌واحدی به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند و پس‌ازآن به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. در مسابقات کشوری دانشجویان ورزشکار برتر شناسایی می‌شوند و به اردوی تیم ملی و مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند. همچنین این دانشجویان شناسایی‌شده در تیم‌های حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در سوپر لیگ جذب می‌شوند.


رئیس انجمن والیبال دانشگاه آزاد اسلامی از حضور تیم والیبال باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش بانوان و آقایان در مسابقات سوپر لیگ باشگاه‌های کشور یا در مسابقات دسته یک دانشجویان در سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم امسال این دو تیم در مسابقات دسته یک دانشجویان یا لیگ برتر باشگاه‌های کشور خوش بدرخشند.


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته