دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 09:59
کارشناس سیاسی ترک:

ایران محور اصلی مقاومت در منطقه و آمریکا شکست‌خورده و مفتضح است

کارشناس سیاسی اهل ترکیه جمهوری اسلامی را محور اصلی مقاومت در منطقه و راهبردهای آمریکا را شکست‌خورده و مفتضح دانست.
کد خبر : 402042
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عباس ییلماز کادی اوغلو در رابطه با اقدامات خصمانه و تحرکات تنش‌افزای آمریکا در منطقه اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز آمریکایی‌ها چهل سال است بدون وقفه در حال توطئه‌چینی علیه ایران هستند. توطئه‌ها و اتهامات اخیر نیز در همین چارچوب قابل ارزیابی است. اما در دوره اخیر که داعش به‌عنوان بخش مهمی از طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا با شکستی مفتضحانه نابود شد، آمریکایی‌ها نیز سیاست‌های خود در منطقه را غیرقابل تحقق دیدند. بخصوص آنکه ایران به‌عنوان محور اصلی مقاومت در منطقه مهم‌ترین عامل به شکست کشانده شدن این سیاست‌های شوم بود.


این کارشناس سیاسی و تحلیلگر رادیو ترکی استانبولی معاونت برون‌مرزی ادامه داد: با چنین اوصافی دشمنی آمریکا با ایران دوچندان شده و به هر طریق ممکن به فکر مقابله شدیدتر با ایران افتاده است. آمریکا که در منطقه حافظ رژیم صهیونیستی است و به دنبال تحقق منافع خود به هر قیمتی است این بار با همکاری کشورهای وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی، فشارها علیه ایران را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش داده است. به نظر می‌رسد آمریکا که از تمام روش‌های پیشین قطع امید کرده و در همین راستا تحرکات خود را افزایش داده است تا شاید بتواند بر تحولات منطقه تأثیر بگذارد.


کادی اوغلو با اشاره به ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا افزود: یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین جهان در مرزهای جنوبی ایران، توسط نیروهای نظامی این کشور مورد هدف قرار گرفت. این موفقیت بزرگی برای ایران بود. چراکه قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشت. اما موفقیت بزرگ‌تر ایران در این زمینه هدف قرار ندادن هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی بود. در حقیقت به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها انتظار داشتند نیروهای نظامی ایران این هواپیما را هدف قرار دهند تا بهانه‌ای باشد برای اقدامات موردنظر واشنگتن اما نیروهای نظامی ایران با حرکتی هوشمندانه تنها هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار دادند تا از طرفی اعتبار و قدرت نظامی آمریکا را زیر سؤال ببرند و از طرفی هم توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کنند.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته