دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 10:30
ظریف در مصاحبه با سی بی اس:

ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اما اهل فرار هم نیست

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی تصریح کرد که ایران به دنبال تقابل با هیچ کشوری نیست اما در طول تاریخ اصلاً اهل فرار هم نبوده است.
کد خبر : 376945
AG8I0050.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی بی اس، محمدجواد ظریف در مصاحبه با این شبکه آمریکایی تصریح کرد که ایران در پی تقابل و درگیری با هیچ کشوری نیست اما در طول تاریخ ثابت کرده است اصلاً اهل فرار هم نبوده است.


ظریف تصریح کرد: «ما درگیری نمی‌خواهیم. ما تقابل نمی‌خواهیم اما در طول تاریخ 7 هزارساله خود با فرار روزگار سپری نکرده‌ایم. ما مقاومت می‌کنیم اما به دنبال تقابل هم نیستیم. ما اعتقاد نداریم که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم به دنبال تقابل و درگیری باشد. اما می‌دانیم که افرادی هستند که در تلاش‌اند تا (بین ایران و آمریکا) درگیری ایجاد کنند.»


ظریف در پاسخ به سؤال مارگرت برنان، مجری این برنامه در خصوص احتمال درگیری بین ایران و آمریکا توضیح داد: «من فکر نمی‌کنم که تقابل نظامی پیش بیاید. من فکر می‌کنم افراد محتاط و ملاحظه‌کاری هستند که اجازه وقوع درگیری نظامی را نمی‌دهند. اما فکر می‌کنم که (افرادی در) دولت آمریکا مهره‌ها را طوری کنار هم قرار می‌دهند که این اتفاق صورت گیرد. ما باید شدیداً هوشیار باشیم تا این‌گونه افراد نتوانند برنامه خود را محقق سازند.»


وی در خصوص تمایل ایران برای دیدار احتمالی بین رئیس‌جمهوری ایران و آمریکا تصریح کرد: «ما بر اساس احترام متقابل دیدارهایمان را برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم با فردی دیدار کنیم که به (افراد و قراردادها) احترام نمی‌گذارد.»


وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سؤال برنان مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید تحریم‌های جدید که مایک پمپئو وزیر امور خارجه از آن صحبت به میان آورده دولت ایران را تحت‌فشار قرار داده است، با لحنی سؤالی تصریح کرد: «آیا آمریکا دولت ایران را تحت‌فشار قرار داده است یا مردم ایران را؟»


وی در خصوص مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی تأکید کرد که به‌عنوان وزیر امور خارجه تنها نقش پیشنهاددهنده و میانجی را می‌تواند ایفا کند و این مسئولان قضایی ایران هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند.


انتهای پیام/4106/4124/


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته