دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سوابق کاری جانشین جدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

امام خامنه‌ای جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح را منصوب کردند؛ در اینجا به مهمترین سوابق کاری این فرمانده می‌پردازیم.
کد خبر : 401921
351191_169.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فرمانده معظم کل قوا در احکامی امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی را به سِمت جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند؛ در اینجا نگاهی مختصر به مهم‌ترین سوابق کاری سرتیپ آشتیانی داریم.


جانشین جدید رئیس ستادکل نیروهای مسلح که جایگزین امیر سرلشکر عطاءالله صالحی شده، در سال 1358 با ورود به دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استخدام این نهاد نظامی درآمد.


سرتیپ محمدرضا آشتیانی در طول دوران خدمت خود، دوره‌های آموزشی همچون دوره مقدماتی رسته پیاده، نیروی مخصوص، چتربازی، تکاوری، کوهستان و غواصی را با موفقیت گذرانده است.


همچنین با بررسی کارنامه تحصیلی وی، سوابق تحصیل در دوره‌های علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) و دانشگاه عالی دفاعی ملی را مشاهده می‌کنیم.


جانشین جدید رئیس ستادکل نیروهای مسلح پیش از این مسئولیت‌هایی مانند؛ جانشینی فرمانده کل ارتش، معاونت بازرسی ستادکل نیروهای مسلح، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و معاونت آماد و پشتیبانی ستادکل نیروهای مسلح را بر عهده داشته است.


گفتنی است؛ پیش از این امیر سرلشکر عطاءالله صالحی جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح بود که از 30 مرداد 1396 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این سمت منصوب شد.


انتهای پیام/4079/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته