دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1398 - 09:47
قاضی‌زاده‌هاشمی در گفتگو با آنا:

70 پروژه داخلی را تقویت کنیم از پول نفت بی‌نیاز می‌شویم

رئیس فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت: برای تقویت اقتصاد اگر بتوانیم 70 پروژه بزرگ داخلی را به نتیجه برسانیم، جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی می‌شود.
کد خبر : 401870
139505041255114388209684.jpg

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ در تشریح برنامه‌های فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا با اشاره به موانع موجود در فضای کسب و کار اظهار کرد: طی 20 سال گذشته قوانین مختلفی از سوی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران درباره تسهیل فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری به مجلس پیشنهاد شد و مجلس با توجه به این  پیشنهادها قوانینی را تصویب کرد، اما باز عده‌ای می‌گویند فضا برای کار آماده نیست.


وی با تأکید بر اینکه منکر وجود مشکلات در فضای کسب‌ و کار نیستیم اما معتقدیم طرح مسائل کلی  دردی از کشور دوا نمی‌کند گفت: در فراکسیون به این نتیجه رسیدیم اگر بتوانیم برای تقویت اقتصاد 70 پروژه بزرگ داخلی را با درآمد ارزی بیش از یک میلیارد دلار به نتیجه برسانیم، جایگزین  مناسبی برای درآمدهای نفتی می‌شود و می‌توانیم از این طریق مشکل تحریم نفت و گردش مالی ناشی از آن را حل و فصل کنیم. 


رئیس فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا با تصریح بر اینکه در نظر داریم توان مجلس را پشت پروژه‌های مشخصی قرار دهیم و در آن به نتیجه برسیم، بیان کرد: در این راستا پروژ‌ه‌های قابل ارزیابی و دفاع را با این خصوصیات که ابزار و مواد اولیه آن قابل تحریم نباشد و درآمد ارزی خوبی هم برای کشور ایجاد کند فراخوان کردیم.


قاضی‌زاده‌هاشمی تأکید کرد: این باور را که اصلاحات ساختاری برای رونق اقتصادی لازم است رد نمی‌کنیم، اما در پی آن هستیم تا با تغییر محل درآمدهای ارزی و بردن آن به سمت کالاهای غیرنفتی، طمع دشمن برای ضربه زدن به کشور با تحریم نفتی را خنثی کنیم.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه اولویت فراکسیون ایده‌هایی با قابلیت تأمین تکنولوژی و سرمایه در داخل کشور است خاطرنشان کرد: صنعت گیاهان دارویی یکی از این پروژه‌هاست که اگر سرمایه اندکی را روی آن تمرکز دهیم، اشتغال زیادی ایجاد می‌کند و بازار مصرف فراوانی در جهان دارد.


وی اضافه کرد: طبق برآوردها در حوزه گیاهان دارویی در مرحله اول می‌توانیم دو میلیارد دلار درآمد ارزی ایجاد کنیم.


رئیس فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا بیان کرد: با سرمایه‌گذاری در حوزه زعفران هم می‌توانیم پنج میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشیم که این پروژه‌ها به‌راحتی درآمدی بیش از 70 میلیارد درآمد ارزی ناشی از نفت، میعانات گازی و پتروشیمی را پوشش می‌دهد و کشور را از فروش نفت خام بی‌نیاز می‌کند.


قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: ایده‌های خوب زیادی به فراکسیون رسیده، اما هنوز برای آنان به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و در صورت کسب نتیجه نهایی اطلاعات آن را منتشر می‌کنیم.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته