دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1398 - 16:00
ابطحی:

شرکت‌های دولتی سه‌چهارم بودجه کشور را می‌بلعند

عضو فراکسیون نمایندگان‌ ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دولتی سه‌چهارم بودجه کشور را می‌بلعند و هیچ گزارشی هم از این بخش به مجلس داده نمی‌شود.
کد خبر : 396351

سید محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ در تشریح آخرین فعالیت‌های فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا اظهار کرد: طرح‌های متعددی برای مقابله با رفتارهای آمریکا به فراکسیون پیشنهاد شده، اما چون طرح‌ها امنیتی است باید با مسئولان ذی‌ربط  در وزارت امور خارجه، اطلاعات و دیگر مراکز مربوط به تصمیم‌گیری‌های امنیتی رایزنی صورت گیرد تا طرحی ارائه شود که قابلیت اجرا داشته باشد.


وی افزود: با توجه به اینکه ترامپ رویکرد خود را تغییر داده ما هم باید تأملی روی مواضع جدید مقام‌های آمریکا داشته باشیم؛ اگر چه موضع‌گیری‌های زیگزاگی ترامپ را در راستای تأمین هدف نزدیکی به ایران و ضربه‌زدن از نزدیک تفسیر می‌کنم، اما تغییر را باید با تغییر جواب داد؛ بنابراین رایزنی‌های جدید شکل می‌گیرد.


نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مقابله با آمریکا چیزی نیست که آن را فراموش کنیم یا به تأخیر بیندازیم و لازم است این طرح‌ها در زمان خودش رونمایی شود که ان‌شاءالله پس از آماده شدن طرح‌ها این کار صورت می‌گیرد.


ابطحی با اشاره به اینکه فراکسیون جلسات متعددی با اقتصاددانان و مقام‌های فعلی و پیشین حوزه نفت داشت، اظهار کرد: در این نشست‌ها اندیشمندان طرح‌هایی را برای موضوع دورزدن تحریم‌ها و قطع ارتباط صادرات نفت از اقتصاد مطرح کردند.


وی با بیان اینکه بحمدالله اندیشمندان دلسوز و کارکشته‌ای داریم که آمدند و پیشنهادهای خوب خود را ارائه کردند، گفت: تعدادی از این پیشنهادها با مرکز پژوهش‌های مجلس در میان گذاشته شده و مسئولان مرکز هم در فراکسیون اظهار نظرهایی داشتند. امیدواریم این پیشنهادها به‌گونه‌ای به سرانجام برسد که بتوان دولت را برای عمل به آن ملزم کرد.


عضو شورای مرکزی فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت: چیزی که نیاز داریم عزم و اراده جدی برای قطع ارتباط نفت از بودجه کشور است که باید در اصلاح ساختار بودجه به آن پرداخت.


ابطحی با بیان اینکه متأسفانه برخی مسئولان اقتصادی هنوز بر دیدگاه‌های خود اصرار دارند و فکر نمی‌کنند با جسارت و شجاعت بتوانند تحول جدی را در بودجه‌نویسی ایجاد کنند که به نظرم بزرگترین تحول هم جدا کردن بودجه از نفت است.


وی با تشریح اینکه شرکت‌های دولتی سه‌چهارم بودجه کشور را می‌بلعند و هیچ گزارشی هم از این بخش به مجلس داده نمی‌شود خاطرنشان کرد: باید برای اصلاح ساختار بودجه تلاش کنیم؛ البته تذکر کافی به رئیس مجلس به‌عنوان یکی از اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی داده شده تا به صورت جدی وارد موضوع شوند و از مطالب صاحب‌نظران برای تغییر ساختار بودجه استفاده کنند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته