دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 10:09

فرار رو به جلوی اصلاح‌طلبان به قیمت عبور از خودشان

هرچه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم، هر روز یکی از سیاست‌مدارهای اصلاح‌طلب با تخریب اصلاح‌طلبانی که بر سر کارند، به دنبال فرار رو به جلو هستند.
کد خبر : 401781

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، هرچه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم، هر روز یکی از سیاست‌مدارهای اصلاح‌طلب با تخریب اصلاح‌طلبانی که بر سر کارند، به دنبال فرار رو به جلو هستند.


تاریخ که جلو می‌رود اصلاح‌طلب‌ها هم از همان قاعده همیشگی خودشان که بر پایه تئوری کوتاه‌مدت بودن حافظه افکار عمومی است، استفاده کرده و با شانه خالی کردن از بار مسئولیت عملکرد بد اصلاح‌طلبان از دولت گرفته تا مجلس و شوراهای شهر، قصد دارند به نوعی خود را مبرا از خطاهایی که خودشان ایجاد کرده‌اند بدانند.


در تازه‌ترین این اظهار نظرها رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام سابق حزب اعتماد ملی که چهره اصلاح‌طلب شناخته شده‌ است، در گفتگویی اعلام کرده که لیست امید لیست اصلاح‌طلبی نیست و عملکرد شورای شهر و مجلس را نباید به پای اصلاح‌طلبان نوشت.


آنچه واضح است برچسب اصلاح‌طلبی بر لیست امیدی است که از سوی همین افراد در انتخابات گذشته معرفی شد و اگر منتجب‌نیا که خودش دیگران را از حمله به دولت و مجلس منع می‌کرد، امروز ردای انتقاد از مجلس و شورای شهر به تن کرده نشان‌دهنده آغاز حرکت اصلاح‌طلبان در مسیر تطهیر خود از اشتباهات اصلاح‌طلبانی هستند که امروز مسئولیت‌هایی را به عهده دارند.


بی‌تردید لیستی که با شعار «تکرار» در انتخابات گذشته بسته شد و در فضای دوقطبی که به واسطه هراس از حضور برخی چهره‌ها در دل قشر خاکستری ایجاد کرده بودند، از نظر عوام و خواص خروجی کار اصلاح‌طلبان است و رهبران این طیف سیاسی نمی‌توانند از قبول مسئولیت پذیرش آن شانه خالی کنند.


تیتر آفتاب یزد با عنوان «تهران و مشهد را پس گرفتیم» هنوز در آرشیو این روزنامه موجود است و «لبخند بهشت به امید» را نمی‌توان از موتورهای جستجو پاک کرد؛ شاید حافظه افکار عمومی از نظر این افراد کوتاه‌مدت باشد اما آرشیو مجلات، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هم مگر کوتاه‌مدت است که اینچنین شاهد فرار رو به جلوی افرادی همچون منتجب‌نیا هستیم.


رسوایی پرداخت‌ مبالغ کلان مانند پیشنهاد 2 میلیارد تومانی به فاطمه دانشور برای گنجاندن نامش در لیست اصلاح‌طلبان مربوط به سال‌های دور نیست که به همین سادگی از ذهن‌ها پاک شود و امروز بازی نخ‌نما شده‌ای که سیاسیون آغاز کرده‌اند برای مردم از پیش روشن است.


مگر می‌شود فراموش کرد که سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی و عضو اصلاح‌طلب شورای شهر اول اعلام کرد بود «من تا شب انتخابات در لیست امید بودم اما شب آخر خیلی صریح و واضح به من گفتند که باید هزینه‌های انتخاباتی را پرداخت کنی! ولی من قبول نکردم».


بی‌تردید باید در پاسخ به افرادی همچون احمد حکیمی‌پور که معتقد است؛ اصلاح‌طلبان راه‌ یافته به شورا و مجلس فاقد تجربه کافی در زمینه مدیریت بودند، گفت؛ مگر مجلس و شورای شهر محل آزمون و خطای شما سیاسیون است و یا مردم موش آزمایشگاهی هستند که اینچنین راحت از خطای بزرگ خود عبور می‌کنید.


آنچه واضح است و در انتخابات پیشین مشخص شد، این است که اصلاح‌طلبان صلاحیت ارائه لیست و معرفی کاندیدای انتخاباتی را دیگر ندارند، چراکه امروز خودشان هم فکر می‌کنند با این روش در حال فرار رو به جلو هستند اما واقعیت این است که اصلاح‌طلبی هرچه داشت در دوره قبل خرج کرد و امروز مردم هستند که درباره آن‌ها تصمیم گرفته و مشخص می‌کنند «تکرار» می‌کنند یا نه.


*علیرضا ضرغامی


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
عباس شیخلر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
۰
اصلاح طلبان هیچ گاه مسیولیت کارهای خود را نپذیرفته اند
هلدینگ شایسته