دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 10:30
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق:

بسیج مردمی از عناوین مصطلح نیروهای مسلح عراق استفاده کند+سند

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق علاوه بر ممنوع کردن استفاده از عنوان حشدالشعبی، دستور داد تا بسیج مردمی عراق از عناوین مصطلح نیروهای مسلح استفاده کند.
کد خبر : 401777
1552417065_33.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سومریه‌نیوز، عادل عبدالمهدی در حکمی خواستار حذف عنوان حشدالشعبی از تشکیلات بسیج مردمی عراق شد.


وی با این عنوان که این‌گونه عناوین در دوره جنگ با گروه تروریستی داعش مرسوم بود، دستور داد تا نیروهای نظامی حشدالشعبی از عناوین رسمی تشکیلات نظامی همچون لشکر، تیپ، گردان و گروهان استفاده کنند.


در حکم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که در 10 بند مطرح شده، آمده است:


1. نیروهای حشدالشعبی بخش جدایی‌ناپذیر نیروهای مسلح عراق هستند و همه قوانین حاکم بر نیروهای مسلح، بر آنها نیز اطلاق می‌شود، مگر مواردی که به صراحت در حکم ویژه مشخص شود. آنها باید زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و طبق قوانین مجلس و ضوابط موجود عمل کنند.


2. اسامی و عناوینی که نیروهای حشدالشعبی در دوره جنگ با گروه تروریستی داعش استفاده می‌کردند، حذف و به جای آن از عناوین نظامی همچون لشکر، تیپ، هنگ و ... استفاده می‌شود. حشدالعشایری و همه تشکیلات دیگر داخلی عراق نیز شامل این درجات نظامی می‌شوند.


3. این گروه‌ها به صورت فردی و تشکیلاتی، باید همه ارتباطات خود را با گروه‌های سیاسی ذکرشده در بند دوم قطع کنند.


4. به جز نیروهایی که در ذیل نیروهای نظامی هستند، باقی نیروها می‌توانند به تشکیلات سیاسی و احزاب بپیوندند و هرگونه حمل سلاح این گروه‌ها تنها با مجوز و بنا به ضرورت حمایت از مراکز غیرنظامی و فرماندهی و وضعیت آنان همانند دیگر گروه‌های سیاسی خواهد بود.


5. پادگان‌های محل‌های استقرار نیروهای حشدالشعبی همانند دیگر نیروهای مسلح سازماندهی و مشخص می‌شوند و محل استقرار این نیروها در میدان نبرد برابر با چیدمانی است که نیروهای مسلح عراق تعیین می‌کنند.


6. همه مقرهایی که عنوان گروهی از حشدالشعبی را با خود داشته باشند، چه در شهرهای عراق و چه خارج از آن، تعطیل می‌شوند.


7. گروه‌های مسلحی که مخفیانه یا آشکارا و خارج از این دستورالعمل‌ها فعالیت می‌کنند ممنوع، نقض قانون و مستوجب مجازات است.


8. همه دفاتر اقتصادی، ایست‌‌بازرسی‌ها یا منافع مؤسسات خارج از چارچوب جدید فعالیت این گروه‌ها بسته خواهد شد و سازمان حشدالشعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق به‌شمار می‌روند.


9. این اقدامات و دستورات باید ظرف 30 روز آینده (تا نهم مرداد سال جاری) اجرایی شوند.


10. دستورات بعدی درباره ساختار حشدالشعبی و تشکیلات آن در آینده صادر می‌شود.




انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته