دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

استقلال به دنبال حفظ صدرنشینی/ نبرد سرخ‌های ناکام در تبریز

رقابت‌های لیگ برتر در حالی وارد هفتمین هفته خود می‌شود که مصاف سرخابی‌های پایتخت و همچنین تیم‌های اصفهانی اهمیت زیادی در بین دیگر دیدارها دارد.
کد خبر : 40171

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه با انجام 6 دیدار برگزار می‌شود. در حساس‌ترین بازی‌ها سپاهان در خانه صبا به میدان می‌رود، تراکتورسازی در تبریز با پرسپولیس بازی می‌کند و استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان راه‌آهن خواهد بود.


سیاه‌جامگان مشهد - استقلال خوزستان


شاگردان عبدالله ویسی تا اینجای کار اعتبار زیادی به سرمربی خود داده‌اند. آنها در آستانه هفته هفتم با 11 امتیاز در رده سوم قرار دارند. این یکی از اتفاقات جالب لیگ پانزدهم است. عبدالله ویسی که فصل گذشته به سختی توانست تیمش در لیگ حفظ کند در این فصل خیلی زود شروع به جمع‌آوری بازیکنان مدنظرش کرد و با تمرینات خوبی که پیش از شروع فصل داشته تا اینجا نتایج قابل قبولی به دست آورده است. این تیم که هفته پیش در خانه برابر صبا متوقف شد و رده دوم را از دست داد، برای حفظ جایگاه سوم باید در زمین سیاه‌جامگان پیروز شود. شاگردان ویسی که در این فصل خوب نتیجه گرفته‌اند نمی‌خواهند از جمع تیم‌های بالای جدول جدا شوند و می‌خواهند همچنان در مشهد هم در جمع سه تیم اول قرار داشته باشند. البته این تیم در صورت شکست سپاهان و برتری در مشهد، حتی شانس بازگشت به رده دوم را دارد.


در سمت دیگر میدان سیاه‌جامگان وضع خوبی ندارد. شاگردان سعید رمضانی هفته گذشته دربی مشهد را به پدیده باختند تا با 6 امتیاز در رتبه یازدهم قرار بگیرند. آنها که در جام‌حذفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند در صورت شکست یا حتی تساوی در این دیدار ممکن است تا رده چهاردهم جدول سقوط کنند و از همین هفته‌های ابتدایی در میان مدعیان سقوط قرار بگیرند. بنابراین مشکی‌پوشان مشهدی تلاش خواهند کرد از این دیدار خانگی حداکثر امتیاز را بگیرند تا صعود خوبی در جدول داشته باشند و خیالش را از حضور در جمع فانوس به دستان رها کنند.


صبای قم - سپاهان اصفهان


علی دایی علاقه زیادی دارد به مساوی گرفتن از رقبایش دارد، این را شاگردانش در روزهایی که به راحتی می‌توانستند برنده شوند، بارها ثابت کرده‌اند. آنها حتی بازی‌ای را که شانس بیشتری برای برنده شدن داشتند، نیز باخته‌اند. شکست در جام حذفی نمونه بارز این ادعاست. آنها که در بازی‌ای که میزبان تراکتورسازی بودند از اخراج گلر و ضربه پنالتی‌شان استفاده نکردند و در پایان به شاگردان تونی که 9 نفره شده بودند هم باختند. تیم‌های علی دایی بارها برد را با مساوی و باخت عوض کرده‌اند. این موضوع در راه‌آهن، پرسپولیس و صبای این فصل طبق آمار ثابت شده است. کسب چهار مساوی از 6 بازی اول امسال موید این موضوع است.


صبا که با 7 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده در حالی از سپاهان پذیرایی خواهد کرد که پیروزی در این دیدار باعث می‌شود رتبه این تیم در جدول تک رقمی شود اما شکست مقابل تیم دوم جدول ممکن سقوط آزادی برای شاگردان دایی باشد. در نقطه مقابل سپاهان که نمی‌خواهد از استقلال عقب بماند به 3 امتیاز نبرد قم نیاز دارد تا امیدوار به صدرنشینی مجدد نیز باشد. این تیم به خاطر از دست دادن 2 امتیاز در بازی حساس با تراکتورسازی در خانه صدر را از دست داد و حالا نمی‌خواهد رده دوم را هم به تیم دیگری واگذار کند.


سایپا تهران - فولاد خوزستان


حال تیم مجید جلالی خوب است. دو پیروزی خارج از خانه در تهران و مشهد سایپا را به رده ششم جدول رسانده و این امیدواری را به مسئولان تیم داده که با شکست فولاد خوزستان بحران‌زده، نارنجی‌پوشان به رده سوم جدول برسند. حضور چند بازیکن با تجربه از جمله جواد نکونام و غلامرضا رضایی در کنار بازیکنان جوان سایپا این تیم را در زمره مدعیان لیگ پانزدهم قرار داده است. مجید جلالی برای اینکه ثابت کند تیمش مستحق برد مقابل پرسپولیس بود به دنبال برد در این مسابقه هم است. اسکوچیچ سرمربی فولاد خوزستان هم اگرچه به نظر مورد حمایت مدیران باشگاه‌ قرار گرفته، تجربه ثابت کرده است اگر این روند ناکامی ادامه داشته باشد شاید او برف زمستان فوتبال ایران را نبیند! مگر اینکه او سایپا را شکست بدهد و اولین بردش را دشت کند.


تراکتورسازی- پرسپولیس


نتایجی که شاگردان تونی اولیویرا تا اینجا کسب کرده‌اند، همخوانی با انتظاری که از این تیم می‌رفت، ندارد. کسب 7 امتیاز و ایستادن در رده نهم جدول رده‌بندی نتیجه‌ای نیست که دلخواه هواداران آذری باشد. البته شرایط در پرسپولیس بدتر است. سرخ‌پوشان پایتخت 4 امتیازی هستند و در جایگاه چهاردهم ایستاده‌اند تا بدترین شروع خود در ادوار لیگ برتر را تجربه کرده باشند.


نبرد این دو تیم مدعی که فاصله زیادی با روزهای اوج خود دارند جذابیت‌های همیشگی را ندارد اما خالی از جذابیت هم نیست چرا که هر دو تیم چاره‌ای جز پیروز شدن ندارند و قطعا بازی محتاطی را به نمایش نخواهند گذاشت. سرمربی هر دو تیم به خوبی می‌دانند اگر این بازی برنده نداشته باشد باعث نارضایتی هواداران دو تیم خواهد شد زیرا تراکتورسازی و پرسپولیس هر دو فقط یک برد در این فصل کسب کرده‌اند و تونی و برانکو روز جمعه به دنبال دومین برد خود هستند. تا کمی از فشار شدید انتقادها خارج شوند.


ملوان – پدیده


حضور حمید استیلی به جای قلعه‌نویی موثر بوده و باعث شده است ملوانی‌ها با 10 امتیاز رتبه پنجم جدول را از آن خود کند. قوی سپید انزلی به رغم حذف برابر پرسپولیس در جام حذفی هنوز هم محبوبیت زیادی بین هواداران خود دارد. ملوان هفته گذشته موفق شد 3 امتیاز ارزشمند در خانه راه‌آهن بگیرد و پیروزی مقابل پدیده اوضاع این تیم را در جدول بهتر می‌کند. هرچند هنوز مشکلات مالی پا برجاست ولی بازیکنان ملوان با حمایت مدیرعامل جدید و هواداران خود می‌خواهند چهارمین برد این فصل خود را دشت کنند.


شاگردان رضا مهاجری هم که با پیروزی در دربی مشهد 8 امتیازی هستند و در رده هفتم قرار دارند، نمی‌خواهند دست خالی از انزلی خارج شوند، به همین خاطر شاید در این مسابقه مساوی برای تیم پدیده نتیجه بدی محسوب نشود، هرچند پیروزی در این بازی وضعیت نماینده مشهد را بهتر از گذشته خواهد کرد.


استقلال- راه آهن


آبی‌پوشان روزهای خوشی را سپری می‌کنند. 3 پیروزی متوالی در ایگ و پیروزی در جام حذفی این تیم را صدرنشین لیگ برتر کرده است و روز جمعه هم حریف اوضاع خوبی ندارد چون سرمربی‌اش اخراج شده و مهدی تارتار فقط 3 جلسه با شاگردان جدیدش کار کرده است. استقلال تیم خوب و قدرتمند است که در همه پست‌ها بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد و بعید است این تیم مقابل راه آهن متوقف شود مگر اینکه تارتار بتواند در اولین حضورش لیگ برتر را شگفت‌زده کند و شاید صدر جدول را از دست پسران آبی خارج کند. راه آهن که در رده سیزدهم جدول قرار دارد شاید برای گرفتن یک امتیاز مقابل استقلال به میدان برود و هدف اول این تیم گرفتن مساوی باشد اما پسران آبی با حمایت هواداران خود فقط به برد فکر می‌کنند، به خصوص حالا که محرومیت جاسم کرار هم تمام شده است.


برنامه کامل دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:


پنجشنبه - دوم مهرماه


* سیاه‌جامگان مشهد - استقلال خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد


* صبای قم - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۷:۲۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم


* سایپا تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۲۰، ورزشگاه دستگردی تهران


جمعه - سوم مهرماه


* تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس، ساعت ۱۶:۲۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز


* ملوان بندرانزلی - پدیده مشهد، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه تختی بندرانزلی


* استقلال تهران - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران


شنبه - ۴ مهرماه


* ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۷:۲۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان


* استقلال اهواز - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته