دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 15:34

یک عکس یادگاری

دونالد ترامپ پس از شکست مذاکره با کره شمالی و تشدید تحریم‌های این کشور، دوباره با «اون» در مرز دو کره دیدار کرد و به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور امریکا وارد خاک این کشور شد.
کد خبر : 401641
880x495_cmsv2_1b4d2009-ea77-5a0e-90fe-852f281a5baf-3693112.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور تاجر ایالات‌متحده پس از شکست مذاکره با کره شمالی و تشدید تحریم‌های این کشور دوباره با «اون» در مرز دو کره دیدار کرد و به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور امریکا با اجازه رهبر کره شمالی وارد خاک این کشور شد و پس گرفتن عکس یادگاری مجدداً به خاک کره جنوبی بازگشت.


این در حالی بود که بعد از ماه‌ها جنگ لفظی و ادبیات تهدیدآمیز و حتی تهدید به حمله هسته‌ای ترامپ در سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرده بود. به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران و سیاستمداران آمریکایی، مذاکرات ترامپ با اون بدون هیچ طرح و نقشه راه مشخص انجام گرفت و هیچ سازوکار عملی و عینی برای این مذاکرات در نظر گرفته نشده بود. از همین رو، طبق تحلیل اکثر نشریات سیاسی معتبر در خود ایالات‌متحده، این دیدار، صرفاً برای همان عکس‌های دونفره و دست دادن با اون انجام گرفت تا ترامپ خود را به‌عنوان «قهرمان» سیاست خارجی به داخل بنمایاند.


این مسائل نشان از آن دارد که عملاً مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ چیزی بیشتر از حرف نبوده و دو طرف خط خود را پیش می‌برند و ترامپ بیش از هر چیز به دنبال فروختن عکس‌های این دیدار دونفره به افکار عمومی آمریکا بوده است. ترامپ برای برنده شدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا به این عکس‌های یادگاری نیاز دارد.


مهم‌ترین عکسی که ترامپ به آن نیاز دارد عکس یادگاری با مقامات جمهوری اسلامی ایران است. خروج امریکا از توافقات بین‌المللی باعث شده که ترامپ در نظرسنجی‌ها از دیگر رقبا عقب بیفتد و تنها راه دستیابی مجدد به صندلی ریاست جمهوری امریکا استفاده از پروپاگاندای رسانه‌ای است و نیاز این شانتاژ رسانه‌ای داشتن عکس‌های یادگاری ترامپ است. عکس‌هایی که همراه با ژست مذاکره و حل مشکلات است ولی در عملاً باج‌خواهی و تن دادن ملت‌ها به خواست‌های امریکا تحت‌فشار حداکثری است.


منبع:عصر ایرانیان


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته