دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 15:00
منصوری در گفتگو با آنا:

قصد ترامپ از مذاکره با رهبر کره شمالی تهیه عکس یادگاری است

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با بیان اینکه یکی از مقاصد ترامپ از مذاکره با رهبر کره شمالی تبلیغات انتخاباتی است، گفت: ترامپ تنها قصد دارد از مذاکره با کره‌شمالی عکس تهیه کند.
کد خبر : 401554
_ALI6218.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دور سوم مذاکرات ترامپ با کیم جونگ اون بیشتر به محفلی برای گرفتن عکس یادگاری مبدل شد. تنها دستاورد مستأجر کاخ سفید از این دیدار گذر کردن نمادین از مرز زمینی و منطقه آتش‌بس دو کشور کره‌شمالی و کره‌جنوبی بود. خنده‌هایی که پشت خشم و آتش ترامپ موجود بود نشان می‌دهد او فعلاً قصد ندارد که تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را کاهش دهد.


دیدار ترامپ و اون بیشتر فضای مجازی و رسانه‌های جهان را خوشحال کرد. آنها سوژه‌ای مناسب برای ارائه گزارش و خبر پیدا کردند. شات‌های دوربین‌ عکاسان توانست برای نخستین بار تصاویر عبور رئیس‌جمهور آمریکا از مرزهای کره‌شمالی را به تصویر بکشد. در دو دوره قبلی مذاکرات هیچ نتیجه‌ای برای کره‌شمالی حاصل نشد و ترامپ بعد از انتقادهای تند و تیز کیم جونگ اون، رئیس‌جمهور کره‌شمالی طی نامه‌ای خواستار دیدار با وی شد.


در همین زمینه «جواد منصوری»، سفیر اسبق ایران در چین و معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در دهه‌ 70 درباره تأثیر مذاکرات  و دیدار کوتاه ترامپ و اون، اظهار کرد: «دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی در روند مذاکرات دو کشور موضوع مهمی نیست».


وی درباره رفتارهای ترامپ با رهبر کره‌شمالی، گفت: «ترامپ تنها قصد دارد از مذاکره با کره‌شمالی و سایر کشورهای دیگر عکس تهیه کند و دیدیم بلافاصله بعد از مذاکره با رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که تحریم‌ها علیه این کشور ادامه خواهد داشت».


کارشناس مسائل شرق آسیا با بیان اینکه دیدار ترامپ با اون اتفاق جدیدی نیست و بیشتر اقدام تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است افزود: «مردم این کشور از عملکرد ترامپ رضایت ندارند و این نوع کارهای تبلیغاتی وی هم تأثیری نخواهد داشت.»


منصوری در پاسخ به سؤالی درباره اهداف رئیس‌جمهور آمریکا در ارسال نامه به سران کشورهای جهان برای مذاکره، اعلام کرد: «مجموعه اقدامات ترامپ برای ترساندن تعدادی از کشورهای جهان است تا بیشترین امتیازات مالی را از آنها دریافت کند».


وی با تأکید بر اینکه ترامپ کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و تایوان را از کره‌شمالی می‌ترساند تا از آنها پول دریافت کند، اضافه کرد: «ترامپ میلیاردها دلار از این کشورها پول دریافت کرده، این روند را در قبال ایران پی گرفته و از کشورهای خلیج فارس با ترساندن از ایران پول دریافت کرده است و هیچ وقت هم وارد جنگ با کشوری نخواهد شد».


انتهای پیام/4106/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی مطهری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
۰
ترامپ داغون تر از این حرف هاست
هلدینگ شایسته