دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 15:13
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

تاکنون فشار خون 23.5 میلیون ایرانی ثبت شده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 23.5 میلیون ایرانی تاکنون ثبت فشار خون داشته‌اند که این آمار به جز دو استان گلستان و خراسان است.
کد خبر : 401621
636390764640699684.jpg

علیرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: موضوع فشار خون از سه طریق پیگیری شد. در سیستم‌های بهداشتی، خانه‌های بهداشت و شبکه‌های بهداشت و به‌طورکلی خدمات جامع سلامت، طرح ملی کنترل فشار خون انجام و تاکنون فشار خون 14 میلیون و 728 هزار نفر به ثبت رسیده است.


وی افزود: در ایستگاه‌های موفقت که وزارت بهداشت آنها را به مدت دو ماه راه‌اندازی کرده است، 6 میلیون و 300 هزار نفر ثبت فشار خون داشته‌ایم و افرادی نیز که با کامپیوتر و موبایل اقدام به ثبت آن کرده‌اند، 430 هزار نفرند.


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بیش از 23.5 میلیون ایرانی تاکنون ثبت فشار خون داشته‌اند، ادامه داد: این آمار به جز دو استان گلستان و خراسان است زیرا این دو استان به صورت جداگانه سامانه بهداشتی داشته و قرار است پس از استعلام، آمار آن به آمار کشوری اضافه شود.


مهدوی با تأکید بر اینکه این طرح از 27 اردیبهشت ماه شروع شد، ادامه داد: تا 17 خرداد ماه که ماه مبارک رمضان بود، بیشتر به بحث اطلاع‌رسانی پرداختیم اما از 18 خرداد ماه ایستگاه‌های ثبت فشار خون راه‌اندازی شد و این بسیج همگانی تا شنبه 15 تیر ماه ادامه پیدا می‌کند.


وی توصیه کرد: افرادی که تاکنون برای ثبت فشار خون اقدام نکرده‌اند، برای انجام این کار به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند، زیرا این طرح به صورت رایگان انجام می‌شود و ثبت فشار خون افراد جامعه می‌تواند به وزارت بهداشت در راستای برنامه‌ریزی‌های آینده کمک کند.


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: از رسانه‌ها و دانشگاه‌ها نیز انتظار داریم که در این راستا به ما کمک کرده و مردم را در مدت باقی مانده به ثبت فشار خون خود تشویق کند.


مهدوی اظهار کرد: تاکنون 14 هزار ایستگاه موقت در کشور احداث شده که 48 هزار نفر به ثبت فشار خون مردم می‌پردازند. از 7 میلیونی که در ایستگاه‌ها ثبت فشار خون شده‌اند، 9 درصد نمی‌دانستند که دچار فشار خون بالا هستند و از 14 میلیون افرادی که در شبکه‌های بهداشت ثبت فشار خون شده‌اند، دو درصد مشکوک به فشار خون بالا بوده‌اند.


وی با تأکید بر اینکه این طرح می‌تواند به وزارت بهداشت در ارائه راهکارهای مؤثر برای کاهش فشار خون کمک کند، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در این راه به ما کمک کنند و به نزدیک‌ترین پایگاه ثبت فشار خون مراجعه کرده و اگر برای آنها پیامکی مبنی بر بالا بودن فشار خون از سوی وزارت بهداشت ارسال شد، آن را جدی بگیرند.


انتهای پیام/4087/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته