دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رسولی خبر داد:

آمادگی راه‌آهن برای صدور خدمات فنی به عراق و سوریه

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت درخواست عراق و سوریه، ایران آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی به این دو کشور را دارد.
کد خبر : 401620
1.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید رسولی روز دوشنبه در نشست سه‌جانبه همکاری‌های حمل‌ونقل ریلی بین ایران، عراق و سوریه با تشریح توانایی‌های شناسایی‌شده در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت و حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: ایران آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی به دو کشور عراق و سوریه را دارد.


وی با تأکید بر اهمیت خط ترانزیت بین سه کشور تصریح کرد: سند جامع سه‌جانبه در حوزه حمل‌ونقل ریلی بین سه کشور آماده است که با اتصال راه‌آهن شلمچه به بصره این حرکت آغاز خواهد شد.


مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به سابقه همکاری سه کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم در این نشست با بررسی وجوه همکاری‌های حمل‌ونقل ریلی بتوانیم توافقنامه‌های مناسبی را عملیاتی کنیم.


رسولی با تشریح ظرفیت‌های گردشگری و وجود عتبات عالیات در هر سه کشور تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ریلی می‌تواند به رونق اقتصادی سه کشور و توسعه منطقه کمک شایانی کند.


وی درباره حمایت مالی بنیاد مستضعفان در تکمیل خط شلمچه بصره یادآور شد: بنیاد مستضعفان از نهادهای مالی معتبر کشور است که البته این حمایت توسط وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی نیز تضمین شده است و به همین دلیل ما منتظر طرف عراقی برای ارائه تضمین لازم هستیم.



انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

برچسب ها: راه‌آهن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته