دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 15:24
طالبی خبر داد:

همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سنگال در برگزاری 50 دوره کوتاه‌مدت

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برگزاری 50 دوره‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان سنگالی خبر داد.
کد خبر : 401618

فرج‌الله طالبی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای همکاری‌های علمی و بین‌المللی 50 دوره کوتاه‌مدت با مؤسسه فنی و حرفه‌ای سنگال برگزار می‌کند.


وی افزود: براساس این همکاری، در برگزاری این دوره‌ها 141 نفر در 11 رشته مشارکت خواهند داشت. هنوز درباره محل برگزاری، طول مدت دوره‌ها، سرفصل‌ها و هزینه تمام‌شده تصمیم قطعی گرفته نشده است. در گام اول از مهرماه یا بهمن‌ماه دوره‌ها را آغاز خواهیم کرد.


مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: این دوره‌ها به زبان فرانسه و با حضور مترجم در رشته‌های صنایع چوب (مبلمان)، جواهرسازی، مکانیک عمومی، کار روی چرم، سفال و سرامیک، جوشکاری، صنایع‌دستی چوبی، مکانیک خودرو، طراحی لباس، الکترومکانیک و برق خورشیدی برگزار می‌شود. هزینه برگزاری دوره کوتاه‌مدت به ازای هر دوره 160 تا 600 یورو دریافت می‌شود.


طالبی گفت: در ادامه این همکاری 100 رشته در دوره کاردانی و 60 رشته در دوره کارشناسی به مؤسسه فنی و حرفه‌ای سنگال پیشنهاد شده است. متقاضیان شرکت در این رشته‌ها باید در دوره بین‌المللی زبان فارسی شرکت کنند و بعد از آن داوطلبان می‌توانند در رشته‌های مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند.


مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: در گام بعدی و در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری، دانشگاه تعداد 100 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و 60 رشته کارشناسی به طرف سنگالی پیشنهاد کرده که داوطلبان پس از طی دوره‌های بین‌المللی مکالمه زبان فارسی و اعلام فهرست رشته‌های درخواستی از بهمن‌ماه امسال در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل خواهند شد. همچنین هزینه تحصیل در رشته‌های کاردانی و کارشناسی رشته‌های نظری و حرفه‌ای 900 یورو و رشته‌های فنی و مهندسی هزار یورو در سال برآورد شده است.


وی ادامه داد: دوره‌های کوتاه‌مدت بر حسب ساعت و میزان فنی و تخصصی بودن به ازای هر دوره از 160 الی 600 یورو و دوره‌های کاردانی و کارشناسی در رشته‌های نظری و حرفه‌ای 900 یورو و رشته‌های فنی و مهندسی 1000 یورو در سال تعیین و برآورد شده است.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب