دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1398 - 16:14
شیرکوند:

شرایط فعلی قیمت ارز امتیازی برای حوزه گردشگری امتیاز محسوب می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی گفت: شرایط فعلی قیمت ارز بر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تأثیر منفی داشته، اما این موضوع می‌تواند در حوزه گردشگری امتیازی باشد.
کد خبر : 401453
L3VwbG9hZC9IaXJlc2gvZmFybWFuZGFyc2FxZXovU0gyLmpwZw==.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری کردستان، سعید شیرکوند در جلسه معرفی توانمندی‌های نهادهای طرح تکاپو خطاب به فعالان اقتصادی بخش خصوصی و نهادهای این طرح، اظهار کرد: شما باید به دنبال کسب درآمد باشید، در پی آن اشتغال و توسعه ایجاد می‌شود و همه  فواید دیگر آن شامل حال کشور خواهد شد.


وی با تقسیم کردن فعالان کشور به سه دسته دولت، بخش خصوصی و NGO ها با وظایف و دستور کارهای اختصاصی، تأکید کرد: اگر از تداخل‌ها در حوزه کاری این سه دسته جلوگیری کنیم موفق‌تر خواهیم بود.


معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با بیان شرایط سخت اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد: در چنین شرایطی دو رویه پیش‌رو داریم یا ناامید شویم یا اینکه با ایجاد انگیزه مضاعف به دنبال خروج از این وضعیت باشیم که در این راه، استارت‌آپ‌ها می‌توانند بسیار گره‌گشا باشند و درآمدزایی کنند.


شیرکوند، کردستان را به لحاظ اقلیمی، طبیعی و انسانی، استانی فوق‌العاده توصیف کرد و متذکر شد: شرایط فعلی قیمت ارز بر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تأثیر منفی داشته، اما این موضوع می‌تواند در حوزه گردشگری امتیازی باشد به‌ویژه که کشور و کردستان به لحاظ امنیت مشکلی ندارد.


وی با ابراز خرسندی از ترازبالای فعالیت‌های حوزه IT در کردستان و تولید بیت کوین در این استان، توصیه کرد: با توجه به مصرف بالای برق در این صنعت، شرکت‌های تولیدکننده انرژی مصرفی خود را از برق به گاز تغییر دهند.


معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور، مدیریت و همگرایی دستگاه‌های اجرایی کردستان در حمایت از پروژه‌های طرح تکاپو را نعمتی برای این استان دانست ودرباره ادامه موفقیت پروژه‌های این حوزه، ابراز امیدواری کرد.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب