دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جوانپور خبر داد:

برگزاری 4 دوره آموزشی برای دانشجویان دانشگاه کرکوک عراق در دانشگاه آزاد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از برگزاری چهار دوره آموزشی برای دانشجویان دانشگاه کرکوک عراق خبر داد.
کد خبر : 401394
photo_2019-06-30_13-09-26.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، عزیز جوانپور در دومین جلسه شورای بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی برای برگزاری کیفی کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، نحوه جذب دانشجویان غیرایرانی و تأسیس شعب دانشگاه آزاد در برخی از کشورهای همسایه است.


وی اضافه کرد: برای دانشجویان جدیدالورود غیرایرانی از تیرماه و هم‌زمان با ترم تابستانی قبل از شروع نیمسال تحصیلی، کلاس‌های آموزش زبان فارسی هم‌زمان با تأسیس مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی واحد تبریز برگزار خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از برگزاری چهار دوره آموزشی برای دانشجویان دانشگاه کرکوک عراق خبر داد و متذکر شد: کارگاه آموزشی آشنایی با ایمپلنت برای دانشجویان دندانپزشکی از 8 تا 14 تیرماه و دوره آموزش تکمیلی پرستاری نیز برای دانشجویان دانشگاه کرکوک در سه گروه از 10 تیرماه به مدت 45 روز برگزار می‌شود.


جوانپور یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز حدود 200 دانشجوی غیرایرانی پذیرش کرده که در نظر داریم ساختمان متمرکزی برای امور اداری و ثبت‌نامی آنان هم‌زمان با حضور معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی در نظر گرفته شود. همچنین روند اجرای کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه کرکوک عراق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


علیرضا شیخ‌عطار معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز به سه رسالت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: الهام‌بخشی، تمدن‌سازی و لابی‌سازی سه رسالت دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی تشریح کرد: در سند چشم‌انداز 20 ساله آمده است که نظام جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در سال 1404 باید در منطقه خاورمیانه رتبه نخست علمی و اقتصادی براساس سیاست الهام‌بخشی داشته باشد.


معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمدن‌سازی دومین رسالتی است که باید به آن توجه کنیم. تمدن‌سازی مفهومی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند. تمدن اسلامی تمدن پیشران در جهان بوده و با اندیشه اسلامی شکل گرفته است.


شیخ عطار توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست با باز کردن مرزهای علم و دانش بر روی کشورهای منطقه پی‌اندازی تمدن اسلامی را آغاز کند.


وی افزود: از 400 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فقط 35 واحد انتخاب شده‌اند و مجازند که دانشجوی غیرایرانی داشته باشند و یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است.


به گزارش آنا؛ دومین جلسه شورای بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی با حضور جمعی از استادان و مسئولان امور بین‌الملل استان آذربایجان شرقی در اتاق ریاست دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/4078/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته