دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1398 - 09:44
نعیمی در گفتگو با آنا:

پول کارگاه اقتصادی منامه به جیب آمریکا می‌رود تا مردم فلسطین

کارشناس ارشد مسائل منطقه با بیان اینکه کارگاه اقتصادی منامه ناکام ماند، گفت: پول کارگاه اقتصادی منامه به جیب آمریکا می‌رود تا برای مردم فلسطین خرج شود.
کد خبر : 401299
819725.jpg

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب‌آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه نتایج کارگاه اقتصادی منامه چگونه بود، اظهار کرد: «کنفرانس یا کارگاه اقتصادی منامه بیشتر برای جمع‌آوری پول و یک سناریو فریب افکار عمومی برای موضوع فلسطین بود».


وی با بیان اینکه کارگاه منامه فرمول جدید فریب جامعه جهانی درباره مسئله فلسطین است، گفت: «در گذشته هم قرارداد اسلو در دو مرحله توسط برخی از سرکردگان ارشد فلسطین با آمریکا و رژیم صهیونیستی منعقد شد، ولی هیچ نتیجه‌ای ملموسی برای حل مشکل مردم فلسطین در پی نداشت».


کارشناس ارشد مسائل منطقه، شرایط کنونی فلسطین را ویژه دانست و ادامه داد: «برخی از کشورهای تأثیرگذار عربی و مقامات فلسطینی در این کارگاه اقتصادی شرکت نکردند و از ابتدا این کنفرانس حرکت شکست خورده بود».


نعیمی، جمع‌آوری پول توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی را دلیل اصلی برگزاری کنفرانس منامه اعلام کرد و افزود: «افراد و سیاست‌مدارانی که در کارگاه منامه در حال تصمیم‌گیری برای فلسطین هستند، هیچ‌ جایگاهی در حل این کشور ندارند».


وی با تأکید بر اینکه حرکت کارگاه اقتصادی منامه ناکام و غیرعملی ماند، یادآور شد:‌ «سناریو آخر رژیم صهیونیستی استقرار مردم و آوارگان فلسطینی در منطقه و سرزمین جایگزین مانند؛ اردن است».


این تحلیلگر مسائل غرب‌آسیا چشم‌انداز کارگاه منامه را منفی دانست و افزود:‌ «آمریکایی‌ها اگر در کنفرانس منامه پولی جمع کنند برای خودشان هزینه می‌کنند نه فلسطین و این کارگاه بیشتر برای عادی‌سازی رابطه اعراب با صهیونیست‌هاست و این نوع خیانت آشکار توسط این دولت‌های عربی به آرمان مردم فلسطین است».


به گزارش آنا، کارگاه اقتصادی منامه به مدت دو روز در بحرین برگزار شد. این مرحله از طرح معامله قرن بیشتر اقتصادی و به اسم جمع‌آوری پول برای حل مشکل فلسطین اعلام شد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته