دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1398 - 10:31

تظاهرات مقابل سفارت بحرین در بغداد در اعتراض به کارگاه اقتصادی منامه

تظاهرکنندگان خشمگین نسبت به برگزاری نشست بخش اقتصادی طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» در مقابل سفارت بحرین در بغداد شعار دادند.
کد خبر : 401137
acc74b19-b76b-467d-bb70-2ef77a9a933e.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، تظاهرکنندگان خشمگین به سفارت بحرین در بغداد حمله کردند و با سر دادن شعار علیه خاندان آل خلیفه، نسبت به میزبانی این کشور از کارگاه اقتصادی مربوط به طرح آمریکا در غرب آسیا موسوم به «معامله قرن» اعتراض کردند.


آنها در تظاهرات خود پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین برافراشتند و علیه سیاست‌های ضدفلسطینی نظام بحرین شعار دادند. تظاهرکنندگان همچنین با امضای طوماری معامله قرن و برگزاری کارگاه اقتصادی منامه را محکوم کردند و پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را به آتش کشیدند.


از سوی دیگر یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی 54 نفر را در ارتباط با حمله به سفارت بحرین دستگیر کرده‌اند. وی با بیان اینکه اقدامات قانونی درباره این افراد اتخاذ خواهد شد، افزود: امنیت سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها خط قرمز است و به هیچ عنوان اجاره عبور از آن را نخواهیم داد.


دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای با ابراز تأسف درباره این حمله اعلام کرد: انجام اقدامات تخریبی، مغایر قانون و مصونیت نمایندگی‌های دیپلماتیک است.


بحرین سفیرش را از عراق فراخواند


وزارت امور خارجه بحرین حمله به سفارت کشورش در بغداد را محکوم و اعلام کرد که علی المالکی برای مشورت فراخوانده شده است.


بحرین، دولت عراق را مسئول حفاظت از سفارتخانه، کنسولگری و کارکنانش دانسته است.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته