دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 10:25

تظاهرات هزاران اردنی در اعتراض به نشست بحرین

هزاران اردنی در اعتراض به نشست اقتصادی معامله قرن به خیابان‌های پایتخت ریختند.
کد خبر : 399736
05b60354-2af4-4ab9-843c-897bafd37086.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از عرب نیوز، دو تظاهرات جداگانه در امّان، پایتخت اردن در اعتراض به کارگاه اقتصادی معامله قرن در بحرین برگزار شد.


حدود 3 هزار معترض از مسجد الحسینی در مرکز امان در پاسخ به فراخوان «جنبش اسلامی» و سایر گروه‌ها برای اتخاذ موضع علیه این ابتکار آمریکایی‌ها به خیابان‌ها ریختند. این در حالی است که ملک عبدالله، پادشاه اردن آشکارا اعلام کرده است که با سکنی دادن فلسطینی‌های مهاجر در جایی غیر از موطن اصلی‌شان یا هر طرحی که شامل دولت فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس نباشد، موافقت نخواهد کرد.


معترضین که شامل رهبران سیاسی، اتحادیه‌ها و اعضای پارلمان بودند همچنین خواستار لغو پیمان صلح اردن – رژیم صهیونیستی شدند و اعلام کردند که از مسجدالاقصی با خون و جانشان دفاع خواهند کرد. راهپیمایان تأکید کردند که اردنی‌ها «تسلیم آمریکا نخواهند شد» و شعار دادند: «اردنی‌ها هرگز فراموش نخواهند کرد که آن‌ها خادمان مسجدالاقصی هستند.»


اردن هنوز به‌طور رسمی به دعوت آمریکا برای حضور در کارگاه اقتصادی بحرین پاسخ نداده اما مسئولین آمریکایی می‌گویند که اردن، مصر و مراکش به آن‌ها اطلاع داده‌اند که در این نشست شرکت خواهند کرد. این نشست قرار است برای تشویق کشورها و شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در فلسطین در چهارم و پنجم تیرماه سال جاری در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته