دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1398 - 13:12
کره‌شمالی:

آمریکا حرف مذاکره می‌زند، اما رفتار خصمانه دارد

وزارت امور خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفت: آمریکا باید استراتژی جدیدی برای مذاکره داشته باشد و حرف از مذاکره می‌زند، اما رفتار خصمانه دارد.
کد خبر : 401061
5d144febd43750bf6c8b45c2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کان یونگ جان امروز در بیانیه‌ای رسمی وزارت امور خارجه کره‌شمالی که توسط وی خوانده شد، گفت: «آمریکا در حالی در هفته گذشته صحبت از مذاکره می‌کند که اقدامات خصمانه‌ای علیه مردم و دولت کره‌شمالی در پیش گرفته و انجام داده است».


وی با بیان اینکه گفتگو زمانی انجام می‌شود که آمریکا رفتارهای واقع‌بینانه داشته باشد، افزود: «صحبت از مذاکره مجدد تکرار اشتباه دیگر خواهد بود».


سخنگوی وزارت امور خارجه کره‌شمالی با تأکید بر اینکه باید قبل از مذاکرات آمریکا تمام تحریم‌های کره‌شمالی را متوقف کند، اضافه کرد: «اقدام خصومت آمیز و تنش‌افرین توسط امریکایی‌ها بلافاصله بعد از نخستین اجلاس سران کره‌شمالی و رئیس جمهور آمریکا سال گذشته در سنگاپور اجرا شد».


گفتنی است؛ ترامپ هم اعلام کرد که در سفر آسیایی خودش با رهبر کره شمالی دیدار نخواهد کرد. کره‌شمالی در بیانیه خود آمریکا را متهم به خیانت کرده است. کیم جونگ اون و ترامپ چند دور مذاکره مستقیم انجام دادند، ولی به دلیل رفتارهای ترامپ این مذاکرات موفقیت‌آمیز نبود.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته