دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1398 - 10:16

جزئیات جدیدی از کودتا در اتیوپی فاش شد

جزئیات جدیدی از کودتا در اتیوپی و تلاش برای ساقط کردن دولت و نیروهای نظامی این کشور فاش شد.
کد خبر : 401022
اتیوپی.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رئیس ستاد مشترک ارتش اتیوپی با شلیک گلوله از سوی محافظش کشته شد. این خبر باورنکردنی در این کشور آفریقایی برای انجام یک کودتا بود. وی در منزلش در آدیس‌آبابا و هم‌زمان با کودتا در اتیوپی که از ایالت «امهره» آغاز شده است، کشته شد.


این در حالی است که پیش‌تر منابع خبری رسمی اتیوپی با اعلام خبر وقوع کودتا در این کشور، از کشته شدن رئیس ایالت «امهره» اتیوپی و یک مسئول دیگر در اقدامی که کودتا ارزیابی می‌شود، خبر دادند.


همچنین «ابی احمد»، نخست‌وزیر اتیوپی اعلام کرده بود که فرمانده ارتش این کشور مورد سوءقصد قرار گرفته و زخمی شده است. افراد ناشناس شب گذشته به سوی خودروی حامل فرمانده ارتش اتیوپی تیراندازی کردند که باعث زخمی شدن وی شد.


یک مسئول دولت اتیوپی در تلویزیون این کشور اعلام کرد که با کشته شدن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس ایالت امهره و معاونش، در عمل کودتا در کشور با شکست مواجه شده است. نکاتی و جزئیات زیادی درباره کودتا چند روز گذشته افشا شده است.


1- ایالت «امهره» اتیوپی مرکز اصلی کودتا در 100 کیلومتری پایتخت آدیس‌بابا قرار دارد که محل اصلی کودتا بود.


2-در این کودتا پنج تن از مقامات ارشد دولتی و نظامی کشته شدند؛ از جمله فرمانده ستاد ارتش ژنرال سیری میکونین وفرماندار آمهارا.


3-کودتا در دو حمله شهر بندری بهردار رخ داده است. ساعت کودتا رأس 18:30 دقیقه عصر بود.


4-رئیس دستگاه امنیتی استان، ژنرال آسامنیو عامل اصلی کودتا در اتیوپی بود که سه روز بعد از این کودتا کشته شد.


برخی هم نقش عربستان سعودی و امارات در کودتای اتیوپی را مهم ارزیابی کرده‌اند و کشورهای مانند؛ ترکیه و قطر هم این کودتا را محکوم کردند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته