دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 13:55
یک مسئول وزارت ورزش و جوانان:

مراکز مشاوره حوزه خانواده و جوانان در سراسر کشور باید افزایش یابد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ مراکز مشاوره حوزه خانواده و جوانان باید با حضور فارغ‌التحصیلان رشته روان‌شناسی افزایش یابد.
کد خبر : 400968
counsil-20_0.jpg

اعظم کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره مراکز مشاوره برای زوج‌های جوان اظهار کرد: به رغم اینکه مراکز مشاوره در حال توسعه هستند اما همچنان استاندارد تعداد مراکز موجود با جامعه جوان ما و جامعه هدف ما فاصله دارد.


وی افزود: باید تسهیلاتی را ایجاد کنیم که فارغ‌التحصیلان جوان در رشته‌های روان‌شناسی بتوانند سریع‌تر وارد بازار کار شوند و با گرفتن تسهیلات مراکز مشاوره را راه‌اندازی کنند.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:‌  وزارت ورزش و جوانان در این زمینه تسهیلاتی را در اختیار افرادی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند، قرار داده است.


کریمی ادامه داد:‌ اکنون تعدادی مراکز مشاوره در کل کشور داریم و هر هفته متقاضیان را با مصاحبه علمی شرایط‌شان را برای احراز صلاحیت بررسی می‌کنیم و اعتقاد جدی داریم که واقعاً مشاوره به‌موقع در حل مشکل زوجین و والدین با فرزندان جوان‌شان اثرگذار است.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ باید فرهنگ مشاوره را در کشور نهادینه کنیم، در مورد زوجین، قبل از اینکه اختلاف به مراحلی برسد که به دادگاه و مراجع قضائی مراجعه کنند، اگر به موقع بیایند، خیلی از مشکلات‌شان شناسایی می‌شود.


وی ادامه داد: با توجه به این اقدام اثرگذار، اکنون حوزه ما آن را پیگیری می‌کند و امیدواریم با توجه به فرهنگ‌سازی بهتر در حوزه مشاوره و ارائه مشاوره‌های رایگان از طرف دستگاه‌هایی مثل وزارت ورزش و جوانان، شاهد این باشیم که افرادی که نیازمند ارائه خدمت هستند، بتوانند خدمت را به موقع دریافت کنند و موضوعاتی مثل تعرفه مشاوره و موضوعات اقتصادی باعث این نشود که از این خدمات محروم بمانند.


انتهای پیام/4046/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته