دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 09:24

سفر «پاپ فرانسیس» به آمریکا

رهبر کاتولیک‌های جهان برای دیدار با میلیون‌ها نفر از پیروان کلیسای کاتولیک و سخنرانی درباره موضوعاتی جنجال برانگیز همچون تغییرات آب هوایی و نابرابری درآمد وارد آمریکا شده است.
کد خبر : 40093

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در بدو ورود «پاپ» در فرودگاه به استقبالش رفت.


بر اساس این گزارش، «پاپ» قرار است در این سفر از شهرهای واشنگتن، نیویورک و فیلادلفیا دیدن کند. وی روز گذشته (سه‌شنبه) پیش از ترک کوبا از مردم این کشور خواست «انقلاب مهر» را در پیش گیرند.



رهبر کاتولیک‌های جهان در آخرین مراسم عشای ربانی پس از بازدید چهار روزه از کوبا که «رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری این کشور نیز در آن شرکت داشت، هزاران کوبایی را تشویق کرد که نه به نظام‌های عقیدتی بلکه به یکدیگر خدمت کنند.


«پاپ» در مسیر سفر از کوبا به آمریکا گفت: من هرگز چیزی نگفته‌ام که در دکترین اجتماعی کلیسا جا نداشته باشد. شاید این برداشت را ایجاد کرده‌ام که کمی چپ‌گرا هستم، ولی این تعبیری غلط خواهد بود.


«پاپ فرانسیس» که تلاش کرده است با پیامی جامع کاتولیک‌های جهان را بار دیگر جذب کلیسا کند، در آمریکا بسیار محبوب است و انتظار می‌رود در هر سه شهر واشنگتن، نیویورک و فیلادلفیا با استقبال میلیون‌ها نفر مواجه شود.



«پاپ» از رفتن میان جمعیت لذت می‌برد و بیشتر مایل به استفاده از خودرو جیپی است که از یک طرف باز است، نه وسیله نقلیه ضدگلوله‌ای که به‌طور سنتی برای تردد پاپ‌های قبلی استفاده می‌شد. این موضوع کار سازمان‌های امنیتی آمریکا را دشوار کرده و موجب شده است تا تدابیر امنیتی بسیار گسترده‌ای برقرار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته