دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مداحی در گفتگو با آنا:

40 مداح و سخنران برجسته در مراسم اربعین حضور خواهند داشت

مسئول کمیته مراسمات ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: 40 مداح و سخنران برجسته در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق حضور خواهند داشت و برای زائران اباعبدالله مراسم اجرا می‌کنند.
کد خبر : 400728
1524640621.jpg

علی‌اکبر مداحی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده کمیته برگزاری مراسم ستاد فرهنگی اربعین در راهپیمایی اربعین حسینی امسال گفت: این کمیته در سال‌های گذشته حدود 40 موکب ویژه داشت، که جمعاً سال اول با یک میلیون نفر پوشش و سال گذشته با یک میلیون و 700 نفر پوشش، در این مراسم‌ها فعالیت داشتند.


وی بیان کرد: این 40 موکب صبح، ظهر و شب مراسم‌هایی را خواهند داشت. بعضی از موکب‌ها پنج شب و روز مراسم برگزار می‌کنند اما برخی دیگر در طول 15 روز یعنی در دهه اربعین و قبل و بعد از آن برنامه خواهند داشت.


مسئول کمیته مراسمات ستاد مرکزی اربعین حسینی عنوان کرد: امسال درصدد آن هستیم که تعداد 40 موکب ویژه را افزایش دهیم و موکب‌های دیگری را که مراسماتی برگزار می‌کنند هم تحت پوشش قرار دهیم و برای آن‌ها هم حداقل یک جلسه مداح و سخنران برجسته اعزام شود تا با همراهی مداحان و سخنرانان بومی مراسم شایسته‌ای را برگزار کنند.


مداحی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که حضور گسترده‌تری را در موکب‌ها و مراسمات داشته باشیم و حتی در مراسم‌های کوچک‌تر هم سعی داریم که حضور داشته باشیم. در طول دو هفته‌ای که در کربلا و نجف حضور داریم حدود 40 مداح و سخنران برجسته را دعوت می‌کنیم و در طول این دو هفته برخی از این عزیزان روزهای کمتر و برخی در تمام مدت پیاده‌روی اربعین در عراق در دسترس خواهند بود.


وی خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد از مداحان و سخنرانان برجسته احتمالاً در مراسم‌های بزرگ و موکب‌های بزرگ استفاده خواهد شد. ما از مسئولین مربوطه در استان‌های مختلف هم دعوت و درخواست کردیم که مداحان و سخنرانان استانی خودشان را استفاده کنند.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته