دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 12:36
مدیر امور بین‌الملل دانشگاه شیراز:

دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه به رشته‌های نفت و شیمی علاقه دارند

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه شیراز اعلام کرد: دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه به رشته‌های نفت و شیمی علاقه دارند.
کد خبر : 400577
_MID0016.jpg

محمدصابر خاقانی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره جذب دانشجویان غیرایرانی اظهار کرد: از فرصت تابستان برای بازسازی زیرساخت‌ها نظیر خوابگاه‌ها استفاده می‌کنیم. همچنین سامانه‌ای برای پذیرش دانشجوی خارجی طراحی کرده‌ایم که در روزهای آینده رونمایی می‌شود.


وی افزود: اکنون بیش از 50 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه شیراز داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بیش از این تعداد دانشجوی خارجی برای سال آینده جذب کنیم. البته دانشگاه شیراز در جذب دانشجوی غیر ایرانی کمی سخت‌گیر است چراکه سطح علمی دانشجو بسیار مهم است و در پی آن دانشگاه شیراز قصد دارد به کسانی مدرک فارغ‌التحصیلی اعطا کند که شایستگی‌های علمی را داشته باشند.


مدیر امور بین‌الملل دانشگاه شیراز درباره توجه به رشته‌های ایران‌شناسی و زبان فارسی در جذب دانشجویان بین‌المللی بیان کرد: اکنون 12 نفر در حال گذراندن دوره زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه شیراز هستند، از هفته آینده هم 15 نفر از ایتالیا و 12 نفر از ژاپن به این دوره می‌پیوندند.


خاقانی‌نژاد اضافه کرد: همچنین در این مرکز برای دوره‌های ایران‌شناسی به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا زبان‌آموزان این مرکز بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند.


وی گفت: بیشتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز از عراق، افغانستان، سوریه و یمن هستند، البته دانشجویانی از فرانسه و ژاپن هم داریم. دانشجویان کشورهای همسایه بیشتر به رشته‌های مهندسی نفت و شیمی علاقه دارند و دانشجویان اروپایی و ژاپنی هم به رشته‌های زبان فارسی و ایران‌شناسی علاقه‌مندند.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته