دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 19:04
سلیمانی خبر داد:

راه‌اندازی دفتر جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 386086
IMG_4932.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، نخستین نشست هم‌اندیشی دانشجویان غیرایرانی صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این نشست گفت: فارغ از تفاوت مکان و ملیت، انسانیت حلقه اتصال ما در کنار یکدیگر است و فرهنگ و تمدن غنی ایرانی ـ اسلامی و پیوند آن با کشورهای اسلامی بر استحکام این ارتباط افزوده است.


حسین سلیمانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت روابط بین‌الملل دانشگاهی در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور و نقش مهم پذیرش دانشجویان خارجی به‌عنوان اولویت اول بین‌المللی‌سازی آموزش و با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید دکتر طهرانچی درباره لزوم تسهیل و روان‌سازی فرآیند جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی، این نشست‌ها با هدف بررسی مسائل و مشکلات آموزشی، دانشجویی و ساماندهی فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشجویان برگزار می‌شود.


وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم برگزاری این نشست‌ها گام‌های جدی در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان غیرایرانی برداشته شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد از 180 دانشجوی غیرایرانی بیان کرد: جذب دانشجو از کشورهای مختلف و فراهم‌آوردن زمینه آموزش و توسعه تحصیلات تکمیلی برای این دانشجویان از سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.


سلیمانی از راه‌اندازی دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خبر داد و افزود: راه‌اندازی کانون فرهنگی و هنری ویژه دانشجویان غیرایرانی با توجه به تقاضای این دانشجویان از دیگر اقداماتی است که در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد که با فراهم‌شدن مقدمات آن شاهد فعالیت‌های مختلف این دانشجویان در قالب کانون خواهیم بود.


سرپرست دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی نیز در این نشست با تشریح اهداف و فعالیت‌های این دفتر به اشتغال به تحصیل دانشجویانی از کشورهای افغانستان و عراق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اشاره و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده با توسعه روابط بین‌الملل با سایر کشورهای منطقه، پذیرای تعداد بیشتری دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی باشیم.


آوید آوخ یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد به‌عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور آماده پذیرش استادان و دانشجویان دکتری غیرایرانی برای گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی 6 ماهه در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی خواهد بود.


وی، پیگیری کلیه امور مربوط به ثبت نام، اخذ سند احراز هویت، رفع موانع و مشکلات احتمالی در فرآیند تحصیل از لحظه ورود تا فارغ التحصیلی و صدور دانشنامه، تسریع در انجام امور آموزشی، انجام اقدامات لازم در جهت تأمین امکانات مناسب و تجهیز خوابگاه و همچنین برگزاری تورهای علمی داخلی، برنامههای فرهنگی و جلسات توجیهی را از جمله فعالیتهای این دفتر در راستای حفظ حرمت و کرامت دانشجویان غیرایرانی برشمرد.


سرپرست دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تعامل هرچه بیشتر بین این واحد دانشگاهی و دانشگاه‌های مطرح در سایر کشورها شاهد همکاری مناسبی در راستای پیشرفت علم و دانش باشیم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته