دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 13:01
در بیمارستان بابک تهران؛

اشتباه پزشکی عصب دست نوزاد تازه به دنیا آمده را دچار مشکل کرد

اشتباه پزشکی در بیمارستان بابک تهران، عصب دست نوزادی که تازه به دنیا آمده بود را دچار مشکل کرده است.
کد خبر : 400549
0838-zariwarkhabar.com.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اشتباه پزشکی در بیمارستان بابک تهران، عصب دست نوزادی را دچار مشکل کرده است.


عصر دیروز زن جوانی برای به دنیا آوردن فرزندش به بیمارستان بابک مراجعه کرد که پزشک معالج پس از معاینه مادر کودک اعلام کرد زن جوان می‌تواند فرزندش را به‌طور طبیعی زایمان کند و نیازی به عمل سزارین نیست اما در هنگام به دنیا آمدن کودک، به دلیل وزن بالای نوزاد (4.5 کیلو گرم)، دست‌های بچه دچار شکستگی و عصب دست کودک دچار مشکل شده است.


بر اساس همین گزارش، دایی این نوزاد تازه به دنیا آمده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، گفت: وقتی به بیمارستان مراجعه کردیم، خواهرم درد داشت و پزشک اعلام کرد که زمان به دنیا آمدن کودک فرا رسیده است و پس از معاینات اولیه اعلام کرد که وزن بچه پایین است، در حالی که کودک بعد از به دنیا آمدن، چهار و نیم کیلوگرم وزن داشت.


خنجری افزود: به دلیل بالا بودن وزن کودک، زایمان طبیعی، روال عادی خود را طی نکرد و پزشکان مجبور به کمک شدند و به همین دلیل دست و کتف کودک در حین عمل زایمان دچار شکستگی شد.


دایی این کودک تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان بابک تعهدات خود را در قبال کودک انجام نمی‌دهد و حتی دیشب که قرار بود پزشک ارتوپد بالای سر کودک بیاید، در بیمارستان حاضر نشد.


وی توضیح داد که با وجود شکایت و اعتراضات خانواده ما، بیمارستان می‌گوید باید کودک را به مرکز طب کودکان منتقل کنید تا به وضعیت او رسیدگی شود و در حال حاضر کودک در حال انتقال به بیمارستان علی اصغر است. 


خنجری با اشاره به اینکه دیشب نیروی انتظامی با شکایت ما در بیمارستان حاضر شده است، اظهار کرد: به ما می‌گویند به نظام پزشکی شکایت کنیم در حالی که در حال حاضر مهم‌ترین موضوع، سلامت مادر و کودک است.


گفتنی است خبرنگار حوزه بهداشت خبرگزاری آنا در تلاش است ضمن تماس با مسئولان بیمارستان بابک این موضوع را پیگیری کند که تاکنون موفق به انجام آن نشده است.


انتهای پیام/4087/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: زایمان
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
هستی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
۰
هه من 15 سالمه و همین بلا روسرم اوردن...

چ شبایی تا صبح گریه کردم و چه وقتایی حسرت خوردم...
چ سالایی ک درس خوندم و الان نمیتونم برم رشته تجربی بخاطر دستم و میرم انسانی تا حقوق بخونم و حال دکتر اذ ری رو بگیرم...
هلدینگ شایسته