دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 10:06
پرونده ویژه-معامله قرن/4

خیانت اعراب به مقاومت/سلاح فلسطین در طرح معامله قرن چه می‌شود؟

یکی از اهداف طرح معامله قرن که توسط آمریکا و حکام مرتجع عرب دنبال می‌شود این است که سلاح مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را برای همیشه از بین ببرد.
کد خبر : 400493
N83312102-73023627.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اواسط سال جاری بود که جزئیاتی از «طرح معامله قرن» توسط برخی از رسانه‌های جهان منتشر شد؛ طرحی که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دستور کار وی و تیم سیاست‌خارجی دولت ترامپ قرار گرفته است. مسئول اصلی این طرح برای ایجاد به اصطلاح صلح در فلسطین، جارد کوشنر داماد ترامپ است.


در این میان بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران هرگونه مذاکرات صلح در قالب معامله قرن را محکوم کرده‌اند و کشورهای عربی و اسلامی نیز از نادیده گرفتن مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین نگران هستند.


درد زایمان خاورمیانه ادامه دارد ؟


برای بررسی بیشتر این موضوع و واکاوی جزئیات این توطئه، بخش‌های مختلف «معامله قرن» را در گزارش‌های مختلف تشریح خواهیم کرد تا زوایای آن بیشتر نمایان شود. قسمت چهارم پرونده ویژه معامله قرن به موضوع ارتش و سلاح فلسطینی‌ها اشاره دارد.


بر اساس این گزارش؛ کاندولیزا رایس، مشاور امنیت ملی دولت بوش پسر بعد از 11 سپتامبر سال 2001 اعلام  کرد که خاورمیانه نیازمند زایمان جدیدی است و طرح خاورمیانه‌نو را مطرح کرد. از همین زمان بود که جنگ‌های سال 2006، 2008، 2010، 2014 و در نهایت 2018 علیه مقاومت مردم لبنان و فلسطین به اجرا درآمد، ولی در تمام این موارد نیروهای نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی اسیر اسلحه مقاومت شدند و شکست سختی خوردند.


صهیونیست‌ها دست از کار برنداشتند و سعی کردند که با تحریک گروه‌های داخلی لبنان سلاح را از مردم مقاومت بگیرند. آنها با حمایت از گروه‌های سازش‌کار غربی در لبنان تظاهرات و آشوب‌ها برای خلع‌سلاح مقاومت انجام دادند که با هوشیاری سیاسیون و مردم این کشور به شکست منجر شد. در فلسطین نیز همین روند حاکم بود. بعد از هر اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه حماس و جهاد اسلامی و شکست و مرعوب شدن این رژیم در مقابل مقاومت آنها در مذاکرات آتش‌بس از خلع سلاح مقاومت فلسطین صحبت می‌کردند که تاکنون موفق نشدند.


در ادامه همین سیاست، طرح معامله قرن به‌دنبال خلع‌سلاح مقاومت با توسل به زور، زر و تزویر است. با توجه به پیشنویس طرح معامله قرن، ارتش در دولت فلسطین وجود نخواهد داشت. تنها افسران پلیس می‌توانند سلاح‌های سبک داشته باشند. حماس و نیروهای مقاومت در فلسطین در هنگام امضای توافقنامه، سلاح‌های خود را تحويل خواهند داد.


آرزوی رژیم صهیونیستی خلع‌سلاح مقاومت است


در بخشی از متن پیش‌نویس آمده است که توافقنامه‌ای در این باره میان رژیم صهیونیستی و فلسطین امضا خواهد شد که طبق آن این رژیم از فلسطین جدید در مقابل هرگونه تجاوز خارجی دفاع می‌کند؛ اما این دفاع مشروط به پرداخت هزینه آن به این رژیم است و مذاکره بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب مرتجع درباره مبلغی که اعراب به ارتش این رژیم به عنوان هزینه حفاظت (از فلسطین جدید) خواهند پرداخت، انجام خواهد شد.


گفتنی است که آرزوی رژیم صهیونیستی که 30 سال درباره خلع‌سلاح مقاومت به موفقیت نرسیده است در این طرح گنجانده می‌شود. به زعم آنها حماس تمام سلاح خود را تحویل می‌دهد و این موضوع حتی شامل سلاح فردی و شخصی رهبر حماس نیز می‌شود که باید به مصر تحویل داده شود. این امر نشان می‌دهد که موشک‌های حماس و نیروهای جهاد اسلامی فلسطین که در جنگ اخیر، کابوس 48 ساعته نتانیاهو شده بود باید تحویل داده شوند اما گروه‌های مقاومت همگی در بیانیه‌های جداگانه این موضوع را رد و محکوم کردند.


در مجموع، طرح معامله قرن سه هدف اصلی را دنبال می‌کند. ابتدا محو کامل فلسطین به‌عنوان کشوری مشروع، دوم خلع‌سلاح مقاومت و مورد بعدی امنیت ابدی رژیم صهیونیستی و از بین بردن جمعیت آوارگان فلسطین برای همیشه و در این مسیر هم عابربانک سعودی و حکام مرتجع منطقه غرب‌آسیا پشتوانه آمریکا خواهد بود.


انتهای پیام/4106/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: طرح معامله قرن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب