دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طی نامه‌ای اعلام شد؛

پاسخ قاطع دانشگاه آزاد اسلامی به ادعای یک خبرگزاری

دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با انتشار خبر اهدای سکه به رؤسای واحدهای دانشگاهی از سوی یک خبرگزاری، جوابیه‌ای صادر کرد.
کد خبر : 400445

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روزهای 22 و 23 خردادماه اجلاس سراسری رؤسای مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که طی آن کارگاه‌های مختلف منعقد شده و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی و پیشبرد مسیر مدیریت مراکز به رؤسای واحدها تبیین شد.


با این همه پس از گذشت بیش از 10 روز از برنامه مذکور خبرگزاری فارس طی خبری اذعان کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای سکه به رؤسای مراکز خود از جیب دانشجویان بذل و بخشش کرده است! در همین راستا جوابیه دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با این خبر به شرح ذیل منتشر شد.


در این جوابیه آمده است: درخصوص اهدای سکه به رؤسای واحدهای دانشگاهی اعلام می‌دارد، از آنجایی که رؤسای واحدها معوقه حقوقی مربوط به پاداش دو ساله (سال‌های 96 و 97) خود را دریافت نکرده‌اند، لذا در فرصت حضور در همایش اخیر، معاونت توسعه منابع و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی معوقه مذکور را در قالب واگذاری یک عدد سکه به آنان پرداخت کرد که باید توجه داشت ارزش ریالی آن بسیار کمتر از طلب دوساله رؤسای واحدهای دانشگاهی است، بنابراین استفاده از واژه‌‏هایی همچون «بذل و بخشش» در خبر این خبرگزاری صحیح نبوده و ناشی از بی‌‏اطلاعی گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در انتشار این گزارش است.


در ادامه نوشته شده است: لازم به ذکر است که همایش اخیر در سالن همایش‌‏های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید و محل اسکان رؤسای واحدهای دانشگاهی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی بود که از این بابت هیچ هزینه مضاعفی به دانشگاه تحمیل نشده، بنابراین ادعای خبرگزاری مبنی بر هزینه‌کرد دانشگاه بابت اسکان و هزینه‌‏های برگزاری همایش کذب محض است.


در این جوابیه تأکید شده است: دانشگاه آزاد اسلامی حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی خود را تاکنون بدون مشکل پرداخت کرده و خبرگزاری فارس با انتشار این خبر کذب به دنبال تشویش اذهان عمومی است.


در ادامه آمده است: مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بارها اعلام داشته‌اند که هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد و مشکلی از بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی وجود ندارد و مجدداً تأکید می‏‌گردد که خبرگزاری فارس نباید با انتشار اخبار جعلی موجب نگرانی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شود.


در پایان جوابیه دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شده است: بدیهی است دانشگاه علاوه بر این، حق خود را برای پیگیری به دلیل نشر اکاذیب از طریق مراجع قانونی محفوظ می‏‌دارد.



انتهای پیام/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمدعلی پور هیات علمی خلخال
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
۰
باسلام حتی اگراعظای سکه در قبال پاداش یا حقوق معوقه روسای واحد ها صورت گرفته به هیچ وجه قابل توجیه نیست چون اکثر اعضای هیات علمی واحدها مطالباتی معادل سه االی چهار برابر یا بیشتر ا ز ارزش یک سکه تمام بهار دارند متاسفانه در پرداخت مطالبات نباید تبعیض قایل شوند چون بنده خودم از دی ماه 96 بایت پایان نامه ها طلب دارم یا حتی بعد از گذشت شش ماه از فارغ التحصیلی مقطع دکترا هنوز بخشی از بورسیه ام را دریافت نکرده ام
امیدوارم ریاست محترم دانشگاه درجهت پرداخت مطالبات اعضای هیات علمی هم تمهیدات لارم را انجام دهند
با احترام
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲
۰
چندروز پیش رییس روابط عمومی د.ازاد خبر انتقال کل دانشجویان دختر مخصوصا متاهل ها رو دادند
من رفتم دانشگاه برا انتقال همسرم گفتن بخشنامه نشده و ایشون فقط ی حرفی زده
بنده کارمند دولتم و همسرم در شهر دیگری پرستاری میخونه خداییش منم برا دولت کار میکنم دیگه
لطفا این کذب رو پیگیر بشید
محمود توحیدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
۰
کاش با قاطعیت به عدم اجرای بخشنامه های سازمان مرکزی توسط واحدهای دانشگاه ازاد هم رسیدگی کنید. واخد علوم و تحقیقات تهران حال خوبی نداره. هرج و مرج حکمفرماست
مریم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
۰
شما هرچی تلاش هم بکنین... یه سری واحدها انشالله درش تخته میشه، واسه اینکه اومدین کنکور دانشگاه ازاد و سراسری و ادغام کردین، احتمال قبولی رشته های پیداپزشکی اومده پایین، شهریه ها اومده بالا، کاردانی پیراپزشکی و هم که حذف کردین... اینطوری دیگه کسی نمیتونه بره دانشگاه... تا چند سال پیش کلی فارغ التحصیل کاردانی علوم ازمایشگاه و هوشبری و... از دانشگاه ازاد داشتیم که مشغول به کار هستن... حالا همه شده کارشناسی با شهریه های نجومی... دیگه کسی نمیره! اومدین به جای کاردانی ظرفیت خودگردان گذاشتین با این گرونی!؟ ترمی ده میلیون به بالا!
سولدوز
Germany
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
۰
اگه برای روسای واحد ها بوده، پس چرا به مسئولان دفاتر نهاد هم سکه داده شده؟
اینو حجت الاسلام رستمی اعلام کردند و گفتند سکه ها رو برمی‌گردانیم.
حاتم معروف
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
۰
سلام و عرض ادب و احترام
بنده سال 96 رئیس واحد بودم و با این اوصاف و جوابیه نتیجه ورفتم که پاداش آخر سال 96 بنده را به جایگزین بنده داده اند. این قضیه اصلا خوشایند نیست. خیلی از روسایی که سکه گرفتند، عمر مدیریت شان به یکسال هم نمی رسد. امیدوارم رسیدگی شود.
هلدینگ شایسته