دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 13:44
خالصی‌دوست در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حل مشکلات قدم برمی‌دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مسئله‌محور در راستای حل مشکلات قدم برمی‌دارد
کد خبر : 398025

عبدالله خالصی‌دوست در گفتگو با خبرنگار دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه  اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: در این اجلاس که رؤسای واحدها گرد هم آمده بودند؛ نتایج بسیار خوبی حاصل و تجربه واحدهای مختلف با هم مبادله شد. آنچه که مسلم بود این است که دانشگاه آزاد اسلامی هم‌اکنون در سطح کشور به درختی تنومند تبدیل شده است.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است به‌درستی از عهده‌ وظایف خود بربیاید که مهم‌ترین آن وظایف وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران است که دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر توانسته به وظیفه خودش عمل کرده و  مشکلات کشور را حل کند. از جمله آن‌ها بحث آموزش عالی است که بار بزرگی برای دولت بود و دانشگاه آزاد اسلامی بدون اینکه باری به دوش دولت بگذارد، توانست این مشکل را در آن مقطع حل کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در طول این 40 سال با فراز و نشیب‌های مختلفی مواجه بود و هر بار هم توانست برای خودش راهکاری پیدا کند. این دانشگاه از متن مردم برخاسته و همان‌طور که مولد انقلاب بود، توانست به کمک انقلاب بیاید و امیدواریم بتوانیم در چله دوم انقلاب به وظایف‌مان بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم.


این مقام مسئول افزود: در مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی مباحث کیفی را بررسی خواهیم کرد. برای بحث مباحث کیفی، لازمه‌اش این است که ابتدا مباحث کمّی برطرف شود و الان خوشبختانه در داخل کشور جوانان مشتاق علم بسیار زیاد هستند،  آموزش پایه انجام شده و آمادگی وجود دارد که بتوانیم گام دوم را محکم‌تر برداریم و نیازهای جامعه را برطرف کنیم.


خالصی‌دوست اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به کمک طرح پایش چالش‌های موجود در جامعه را احصا کرده است از طرفی نظام حل مسئله مشخص بوده و هر استانی مأموریتی برایش مشخص شده است. این مأموریت‌ها به‌زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. چون دانشگاه تأثیرگذار، دانشگاهی است که بتواند بخشی از مشکلات مردم و جامعه را حل کند.


وی با اشاره به مراکز و واحدهای استان سمنان گفت: استان سمنان از پنج واحد و یک مرکز تشکیل شده است. سه واحد جامع، یک واحد بسیار بزرگ و یک واحد متوسط و یک مرکز دانشگاهی که حدود 17 هزار نفر دانشجو و قریب 700 نفر عضو هیئت علمی و 900 کارمند دارد. استان سمنان در بحث پایش نیز ظرفیت خاصی دارد، با توجه به اینکه در حاشیه کویر قرار گرفته‌ایم، اولین و اصلی‌ترین موضوع استان سمنان، بحث کویر است. کویر قابلیت این را دارد که به‌عنوان یک تهدید یا به‌عنوان یک فرصت در نظر گرفته شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله در خصوص بحث انرژی، کشورهایی مثل اروپا که شاید میانگین تابش در این کشورها کمتر از مثلاً حدود 600 تا 700 وات بر مترمربع است، از انرژی‌های خورشیدی استفاده می‌کنند اما در صورتی که در کشور ایران با وجود این همه کویر که وجود دارد به‌نحو احسن از آن استفاده نشده است.


خالصی‌دوست ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصمیم گرفت که موضوع اصلی را کویر انتخاب کند و می‌تواند در این بخش بسیار مؤثر باشد. به‌جای اینکه جامعه ما متکی به نفت باشد و سالیان سال است این وابستگی به نفت قطع نشده، إن‌شاءالله بتوانیم در این شاخه کمک کنیم، تا این معضل رفع شود.


وی افزود: بحث انرژی یک مسئله مهم است و در عرصه‌های بین‌المللی شاهد چالش‌های زیادی در رابطه با این موضوع هستیم. البته این یک موضوع اصلی بوده و در کنار آن موضوعات فرعی دیگری هم هست که در رابطه با آن‌ها بررسی‌های مختلفی انجام می‌شود.


انتهای پیام/4107/4084/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته