دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 15:27
دولاح در گفتگو با آنا:

عموم فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد جذب می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد گفت: عموم فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در رشته‌‎های پرستاری و مامایی جذب می‌شوند.
کد خبر : 398000
6666.jpg

عبدالحسن دولاح در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گام اول نقش بسیار مؤثری را در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ در سطح کشور داشته است.


وی افزود: موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام اول انقلاب اسلامی و نقشی که در 30 سال اول داشته به ویژه در حوزه آموزش و پژوهش چشمگیرتر بوده است و در زمینه‌های فرهنگی قطعاً جای کار بیشتری دارد. امیدواریم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه فرهنگی نقش درخشان‌تری داشته باشد، تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی قدم‌های مؤثری در این راه داشته‌اند و امید است که از این به بعد هم بتوانند در این زمینه نقش بسیار مؤثری داشته باشند.


رئیس واحد سوسنگرد خوزستان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیروهای جدیدی که در رأس کار قرار دارند و حتی در سطح کشور، عزم جدی دارند که بتوانند در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، قدم‌های مثبتی بردارند، همچنان که در همین مدتی که این بیانیه صادر شده قدم‌های بسیار خوبی را داشته و تأثیر خودش را هم در این مدت گذاشته است.


دولاح عنوان کرد: در گام اول توسعه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه هدف بیشتر کمیت بود، توانسته‌ایم در این زمینه درخشان ظاهر شویم و از این به بعد با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی موضوع کیفیت مد نظر است، شروع خوبی را داشته و امید است که از این پس هم بهتر و درخشان‌تر ظاهر شویم.


وی در خصوص دستاوردهای پژوهشی و فرهنگی واحد سوسنگرد گفت: سوسنگرد مردمی ولایتمدار دارد و اهمیت زیادی برای ایفای نقش مثبت فرهنگی قائل هستند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد در زمینه فرهنگی نقش بسیار مهمی را هم در خود دانشگاه و هم در سطح شهرستان داشته است. در طول این مدت عمل کرده که تمام اداره‌ها و ارگان‌های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سوسنگرد را به‌عنوان یک مرکز و ارگان مهم در توسعه فرهنگ ناب اسلامی در شهرستان توجه داشته‌اند و ما هم با برنامه‌های خاصی که اجرا کرده‌ایم، سعی کردیم که نه تنها در سطح دانشگاه آزاد اسلامی بلکه در سطح منطقه باشد و افراد بسیاری در سطح منطقه بتوانند در دانشگاه حاضر شده و از برنامه‌های فرهنگی واحد سوسنگرد استفاده کنند. خوشبختانه رضایتمندی خوبی در سطح شهرستان وجود داشته و ما هم خوشحال هستیم که توانسته‌ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.


رئیس واحد سوسنگرد خوزستان بیان کرد: در خصوص پژوهش با توجه به اینکه به‌هرحال دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد واحدی کوچک است، به‌تناسب امکانات و ظرفیت‌هایی که دارد توانسته خوب عمل کند ولی قطعاً جای کار بسیاری دارد. چون واحد سوسنگرد متأسفانه تحصیلات تکمیلی ندارد، به آن جایگاه و شرایطی که می‌توانسته این واحد را در زمینه پژوهش پیشرفت دهد، متأسفانه نتوانسته منتهی به تناسب ظرفیت‌هایش توانسته خوب عمل کند. البته امیدواریم در آینده بتوانیم در زمینه‌هایی که به‌ویژه در بیانیه گام دوم مطرح شده بتوانیم قدم برداریم و موفق‌تر از قبل عمل کنیم.


دولاح درخصوص دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی برای نظام آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قطعاً نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کرده است. با توجه به اینکه همیشه داوطلبان بسیار زیادی در پشت سد کنکور داشتیم و افراد بسیار زیادی بودند که موفق نمی‌شدند به دانشگاه راه پیدا کنند، دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در این زمینه نقش مهمی ایفا کند و بخش زیادی از داوطلبان می‌توانند به دانشگاه راه پیدا کنند و حتی در زمینه اشتغال هم در سطح کشور، نیروهایی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند بسیار مهم بوده است.


وی ادامه داد: در حوزه علوم پزشکی در سطح بیمارستان‌های استان خوزستان (به‌غیر از اهواز) قریب به اتفاق پرستارها و ماماهایی که فعالیت می‌کنند فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این افتخار بزرگی برای این دانشگاه است که توانسته‌ایم حتی در حوزه علوم پزشکی هم نیروهایی را وارد بازار کار کنیم و امروز بتوانند در حوزه سلامت در خدمت مردم باشند. در سایر علوم و رشته‌ها هم دانشگاه آزاد اسلامی توانسته موفق عمل کند و بسیاری از مسئولان، کارکنان و پرسنل حتی ادارات دولتی فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند.


انتهای پیام/4107/4084/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته