دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 17:09
استاندار خوزستان:

زمین‌های کشاورزی دشت‌آزادگان و هویزه در اسرع وقت از آب تخلیه شوند

استاندار خوزستان گفت: باقیمانده زمین‌های کشاورزی دشت‌آزادگان و هویزه باید در اسرع وقت از آب تخلیه شوند.
کد خبر : 400434
IMG_7371 (Copy).JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خوزستان، نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده امروز سوم تیرماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و اعضای این قرارگاه در محل استانداری برگزار شد.


استاندار خوزستان در این نشست با قدردانی از حضور و پیگیری‌های نماینده ولی‌فقیه در استان درباره وضعیت سیل‌زدگان و عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده گفت: در مدت اخیر نماینده ولی‌فقیه در استان با بازدیدهای میدانی، دیدار و گفتگو با مردم و ارائه توصیه‌های مؤثر و هماهنگی‌های لازم همواره به ما کمک کرده است.


غلامرضا شریعتی درباره موضوع تعیین متولی سیل‌بندها گفت: اقدامات چنینی مانند ساخت سیل‌بندها مربوط به همه ماست و مسئولیت همه محسوب می‌شود و مسئولان وظیفه کاهش و پیشگیری از بروز مشکلات مردم را برعهده دارند.


وی افزود: اگر در دوره بحران سیل دنبال این بودیم که تقسیم وظایف را بر اساس چارچوب‌ها و روال‌ها داشته باشیم، خسارت‌های بسیار ناگواری متحمل می‌شدیم و برخی از شهرها زیر آب می‌رفت و اینکه مسئولان کشور از مدیریت بحران رضایت داشتند به‌دلیل کار جهادی همه در کنار هم بود.


استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: ساخت سیل‌بندها در دشت آزادگان رو به پایان است؛ اما اهواز در بخش بامدژ، شعیبیه، شوشتر و شوش در معرض آسیب هستند و ساخت سیل‌بندها باید با سرعت در این مناطق انجام شود.


وی گفت: با توجه به شرایط مناطق سیل‌زده و خطر شیوع برخی بیماری‌ها لازم است آهک‌پاشی حتماً در دستور کار فرمانداران باشد.


شریعتی یادآور شد: به مردم دشت آزادگان و هویزه قول داده بودیم تا 31 خرداد آب به‌طور کامل از زمین‌های کشاورزی تخلیه شود که 8 هزار هکتار از 40 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی همچنان باقی مانده است و باید به سرعت این زمین‌ها نیز آماده شوند تا به تعهدی که به مردم دادیم، عمل کرده باشیم.


انتهای پیام/4103/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته