دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 11:43
رشید در گفتگو با آنا:

مدرسه استعداد پژوهشکده حکمت ثبت‌نام می‌کند

رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت گفت: مدرسه استعداد پژوهشکده حکمت در رشته‌های مختلف کارورز سیاستی ثبت‌نام می‌کند.
کد خبر : 400291
_MID0042.jpg

صالح رشید حاجی‌خواجه‌لو در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: مدرسه استعداد پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت در راستای شناسایی، پرورش و هدایت استعدادها، تعداد محدودی از کارورزان سیاستی را پذیرش می‌کند.


وی افزود: این پژوهشکده به شناسایی و دستور کارگذاری مسائل عمومی، راه‌حل‌های سیاستی، ارزیابی و تحلیل سیاست عمومی و ارائه پیشنهادها و توصیه‌های سیاستی می‌پردازد؛ گروه چند رشته‌ای ما بر مهمترین مسائل حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در عرصه‌هایی چون نظام سلامت، نظام قضائی، تحولات سیاسی، نظام اجتماعی-فرهنگی، نظام آموزش عالی، نظام آموزش‌وپرورش و نظام اقتصاد و صنعت تمرکز دارد.


رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت بیان کرد: این پژوهشکده در موضوعاتی مانند تعارض منافع در نظام سلامت، الگوی ارتقای اعضای هیئت‌علمی، شفافیت اقتصادی، بانک مرکزی و مالیات تمرکز کرده است؛ کارورزان سیاستی در برنامه‌ها و پروژه‌های متفاوت، بسته به علاقه‌مندی و زمینه دانشگاهی خود به انجام سیاست‌پژوهی، تدوین انواع گزارش‌های سیاستی و تبدیل آن‌ها به محتوای رسانه‌ای فعالیت می‌کنند؛ این کارورزان به درکی دقیق‌تر و جامع‌تر از مهم‌ترین مسائل سیاستی کشور دست می‌یابند و با روش‌ها و ابزارهای حل مسائل عمومی آشنا می‌شوند.


رشید حاجی‌خواجه‌لو عنوان کرد: کارورزی سیاستی، دوره‌ای است برای شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های متفاوت که به حل مسائل عمومی و اثرگذاری اجتماعی علاقه دارند؛ دو رکن مهم در تحلیل‌های سیاستی و سیاست‌پژوهی، آگاهی از وجوه یک مسئله عمومی و کوشش روشمند در ارائه راه‌حل مناسب برای مسئله عمومی است.


وی ادامه داد: این دو رکن در دوره کارورزی سیاستی در نظر گرفته‌شده‌اند و معرفی و کار با روش‌ها و ابزارهای مربوط به هریک در این دوره اتفاق می‌افتد؛ این دوره شامل سیاست‌پژوهی، شرکت در نشست‌های تحلیل سیاست و انتقال تجارب حکمرانی و سیاستگذاری و تعامل و آشنایی با نهادها و مراجع سیاستگذاری و حکمرانی نیز خواهد بود.


رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت درباره فرآیند پذیرش کارورز و مدت این دوره‌ها اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را تا تاریخ 31 تیرماه 1398 همراه با خلاصه سوابق به‌روز به رایانه hekmatac91@gmail.com ارسال کنند.


رشید حاجی‌خواجه‌لو اشاره کرد: دوره کارورزی سیاستی، بسته به موضوع و پیشینه سیاست، می‌تواند از سه تا 6 ماه باشد؛ کارورزی سیاستی در گروه‌های مختلف می‌تواند نیمه‌وقت یا تمام‌وقت باشد؛ همه متقاضیان کارورزی در پژوهشکده حکمت، باید دارای ویژگی‌هایی نظیر روحیه مسئولیت‌پذیری بالا، تحصیل در دانشگاه‌های سراسری یا آزاد اسلامی، روحیه پیگیری و مطالبه‌گری بالا، روحیه کار تیمی و تعامل با همکاران، باشند.


وی با بیان مزایا و فرصت‌های حضور در این دوره اذعان کرد: حضور در این دوره، فرصت ارتقای دانشی، نگرشی، مهارتی و فنی را در عرصه‌های سیاست‌پژوهی، مطالعات راهبردی و حکمرانی به کارورزان می‌دهد؛ کارورزان با گذراندن این دوره به سطحی از شایستگی دست می‌یابند که می‌توانند به‌عنوان «تحلیل‌گر سیاستی» به فعالیت‌های گوناگون پژوهشی و اجرایی بپردازند.


رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت گفت: شرکت‌کنندگان در دوره می‌توانند در اندیشکده‌ها، مراکز مطالعاتی، مراکز سیاستگذاری، رسانه، فضای مجازی یا کسب‌وکارهای مرتبط به ادامه فعالیت بپردازند؛ امکان جذب کارورزان سیاستی در پژوهشکده حکمت به‌صورت پروژه‌ای، نیمه‌وقت و تمام‌وقت وجود دارد.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته