دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صالحی: مسجد قلب تپنده جامعه اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مساجد را قلب تپنده جامعه اسلامی و مکانی مقدس برای تفاوت‌های نسلی و قومی دانست.
کد خبر : 400286
BQ4K7218.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی به مناسبت شروع طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که از شهر سیل‌زده پلدختر آغاز شد، پیامی صادر کرد.


در ابتدای این پیام آمده است: مسجد به عنوان قلب تپنده جامعه اسلامی، مکانی مقدس برای حضور آحاد مردم و هم‌نشینی انسان‌های خداجو با همه تفاوت‌های نسلی و قومی است. اهمیت این مکان مطهر برای حضور اجتماعی و انسجام مؤمنان با تأکید بر آیات وحیانی دین مبین اسلام و کلام گهربار بزرگان دین بر کسی پوشیده نیست. نقش بارزی که مسجد در طول تاریخ شکوهمند اسلامی تا به امروز ایفا کرده غیرقابل انکار است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که مسجد در فرهنگ ما مسلمانان مبدأ فرهنگ‌سازی، فردسازی، جامعه‌سازی، انسجام‌بخشی و هویت‌آفرینی است، چنین آورده است: از دیرباز تاکنون، مسجد با محوریت خود مردم اداره شده و مساجد نه‌‌تنها مرکز عبادت و اجرای مراسم و مناسک مذهبی مردم بوده، بلکه در تمام ادوار تاریخ اسلام پایگاه سیاسی، اجتماعی، حقوقی، علمی، فرهنگی و آموزشی مسلمین قلمداد می‌‌شود.


در ادامه این پیام آمده است: خوشبختانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود با محوریت خانه‌های امن الهی بر روی زمین، در چند دوره «طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» را با موفقیت اجرا کرده است. امسال نیز این طرح در آستانه دهه مبارک کرامت با شعار خدمت کریمانه و در تکریم و تعظیم شعائر الهی و ادای دین به ساحت مقدس اهل‌بیت نور و کرامت و ایام پر خیر و برکت میلاد حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در کانون‌های فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار می‌شود. افتتاح این رویداد معنوی و فرهنگی در شهرستان شهیدپرور پلدختر نویدبخش استمرار موفقیت این طرح در دوره پیش‌رو است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از تلاش و ممارست فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و تمام دست‌اندرکاران طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد، از دست‌اندرکاران این طرح خداپسندانه خواسته است وظایف ذاتی فرهنگی و مسجدی خود که مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است، به منظور کاهش آلام هموطنان آسیب‌دیده در سیل، چه در شهرستان پلدختر و استان لرستان و چه در سایر استان‌های آسیب‌دیده، تمام مساعی خویش را به کار گیرند.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته