دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 19:38
جعفری‌نژاد مطرح کرد:

نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ایجاد و عمق‌بخشی به تمدن اسلامی براساس فرمایش رهبری

رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه‌ها باید سهم خود را براساس فرمایش مقام معظم رهبری در ایجاد و عمق‌بخشی به تمدن اسلامی اداکنند.
کد خبر : 400193
bf7a2ad5-1be4-41fb-8b8b-4d327351b5e0.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خمینی‌شهر، عصر امروز پانزدهمین جلسه شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برگزار شد و مسائل و مشکلات آموزشی واحدها و مراکز این استان مورد بررسی قرار گرفت.


رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه با تأکید بر افزایش کیفیت خدمات آموزشی در واحدها و مراکز دانشگاهی گفت: کوچک‌ترین کم‌توجهی در حوزه خدمات آموزشی موجب رشد ضریب انحراف در اهداف و سیاست‌گذاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خواهد شد.


مسعود جعفری‌نژاد اضافه کرد: معاونان علمی و آموزشی دانشگاه‌ها مسئولیت دارند که علاوه بر رصد صلاحیت‌های علمی مدرسان به‌ویژه استادان حق‌التدریس، شاخص‌های صلاحیت عمومی ایشان را نیز با دقت و ظرافت کنترل کنند.


وی به هدف عالی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره ایجاد زمینه‌های حیات طیبه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان عنوان کرد: برای دستیابی به رشد و تعالی و ایفای نقش در حوزه ایجاد تمدن اسلامی مکلف به نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر هستیم.


رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به نقش و جایگاه استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی اشاره و تأکید کرد: به دلیل جایگاه علمی و پایگاه مستحکم دینی در استان اصفهان  دانشگاه‌ها باید سهم خود را براساس فرمایش مقام معظم رهبری در ایجاد و عمق‌بخشی به تمدن اسلامی ادا کنند.


جعفری‌نژاد بر ضرورت رعایت شأن و حرمت جایگاه استادان و اعضای هیئت‌علمی تأکید و تشریح کرد: منظور از مطالبه رصد صلاحیت‌های علمی و عمومی استادان حفظ جایگاه و شأن آنان است؛ بنابراین برخوردهای سلبی یا اجرای بخشنامه‌ها به‌عنوان رفع تکلیف هرگز مدنظر نیست.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه بر ضرورت شناسایی تهدیدها، آسیب‌ها و بحران‌های بالقوه در حوزه آموزش توسط معاونان آموزشی و علمی دانشگاه‌ها و مراکز تأکید و تصریح کرد: اقدامات باید جنبه پیش‌بینی کننده و در راستای پیشگیری از بروز هرگونه اختلال در حوزه فعالیت‌های آموزشی باشد.


به گزارش آنا؛ در این جلسه همچنین بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره آراستگی، شئون فرهنگی و رفتاری استادان، مسائل مربوط به امتحانات پایان ترم و آزمون جامع، آسیب‌شناسی فعالیت‌های حوزه آموزش، طرح راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی، راهکارهای پذیرش و شیوه‌های جذب دانشجو، مسائل مربوط به کمیسیون موارد خاص آموزشی، طرح سامانه سیماد و چگونگی اجرای طرح تعاون در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته