دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 09:50
منظری‌توکلی:

توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی نخستین سیاست دانشگاه آزاد است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین سیاست مهم دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی است.
کد خبر : 397353
DSC_0047.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، علیرضا منظری توکلی دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با معاونان و مدیران مدارس سمای شهرهای رشت و آستارا با محور سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: نخستین سیاست مهم دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی است.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما باید در هر منطقه‌ای به لحاظ آموزشی و پژوهشی سرآمد و برتر باشند؛ اما اولویت کار ما فرهنگی است.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به بخش آموزش‌های عمومی و آموزش‌های مهارتی را سیاست بعدی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: دلیل این امر عنایت خاص مقام معظم رهبری به این دو مقوله یعنی آموزش‌های عمومی و مهارتی است.


منظری توکلی بابیان اینکه آموزش‌های عمومی و مهارتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: ایشان می‌فرمایند «ما به علم نیاز داریم اما به سرپنجه کارآمد نیز نیاز است».


وی ادامه داد: چند بار در دیدار با مسئولان، وزرا و کارکنان آموزش‌وپرورش با معظم‌له، ایشان تأکید ویژه‌ای به آموزش‌های مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای داشته‌اند.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی سیاست‌های دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی را برگرفته از توصیه‌ها و سیاست‌های مقام معظم رهبری در بخش آموزش‌های عمومی و مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.


منظری توکلی ورود دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس مهارتی را بیان کرد و افزود: سما و دانشگاه آزاد اسلامی هر جا که استعدادی وجود دارد، دریافت کرده و به‌عنوان الگو در کل کشور ترویج می‌دهد.


وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت یک امر پیوسته است، ادامه داد: رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعتقاد ویژه‌ای به مدرسه‌داری دارد و دانشگاه آزاد اسلامی و سما می‌تواند در این امر موفق باشد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دو دلیل عمده برای مدرسه‌داری وجود دارد، گفت: دلیل نخست اینکه به اعتقاد دکتر ولایتی مدرسه‌داری از دانشگاه‌داری از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است.


منظری توکلی افزود: دلیل دوم اینکه با توجه به تفکر استراتژیک و تمدن‌سازی که در ایشان است، اگر بخواهیم تمدن ایرانی اسلامی شکل بگیرد، باید از مهدکودک و دوره ابتدایی شروع کنیم و  به‌سوی توسعه همه‌جانبه حرکت کنیم.


وی در ادامه در نشست با مسئولان بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و سما با خوانش بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تبیین، تشریح و اقدام همه دانشگاهیان را در گسترش این بیانیه برای نسل جوان و آحاد جامعه خواستار شد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به در پیش‌بودن انتخابات مجلس خواستار حضور و نقش پررنگ بسیج استادان برای تنویر افکار عمومی و حضور حداکثری مردم در این انتخابات شد.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته