دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 17:39
بادامچیان مطرح کرد:

عزت و افتخار ایران؛ پیام‌های انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا دو پیام عزت و افتخار جمهوری اسلامی را در پی داشته است.
کد خبر : 400150

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران این حزب، با اشاره به انهدام پهپاد فوق پیشرفته آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا پیام‌های متعددی داشت. پیام ایران اسلامی به هر متجاوز این است که تجاوز آن‌ها به خاک پاک ایران، با اقتدار پاسخ داده می‌شود.


وی افزود: پیام این اقدام، قدرت پیشرفته دفاعی ایران است که مدرن‌ترین ابزار جنگی و جاسوسی دشمن را منهدم می‌کند. پیام عزت و افتخار، در کنار برخی حاکمان حقیر منطقه که در برابر آمریکا آن‌چنان ذلیل هستند که گاو شیرده آن‌ها شده‌اند و مسلمانان عرب را به دستور آمریکا به خاک و خون می‌کشانند.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: پیام این اقدام، آن بود که ملت‌های منطقه باید به‌دنبال این باشند که مقتدر و شجاع در رویدادهای جهانی عمل کنند.


بادامچیان گفت: ما دست و بازوی رزمندگان دلیر، خردورز و منطقی اسلام را در این حماسه بزرگ، می‌بوسیم. به آن‌ها و فرماندهی کل قوا تبریک می‌گوییم و برای سپاه دلاور اسلام، مزید عزت و اقتدار و دشمن‌شکنی را مسئلت داریم.


وی اظهار کرد: سرنگونی پهپاد آمریکا بار دیگر نشان داد رئیس‌جمهور این کشور، فاقد توان لازم حتی برای موضع‌گیری در برابر رویدادهای بین‌المللی است. آشفتگی و اظهار مواضع متضاد و ذلیلانه ترامپ، دولت آمریکا را مضحکه داخل و خارج آمریکا کرده است و از این‌روست که در پی استیضاح او هستند.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: ترامپ گفته به‌خاطر کشته شدن ۱۵۰ نفر، فرمان حمله خود را لغو کرده است. دروغ او آن‌چنان واضح است که باورکردنی نیست. از دولتی که هواپیمای مسافری ایران را با بیش از 300 نفر سرنگون و آن‌ها را شهید می‌کند، این سخنان قابل باور نیست.


بادامچیان افزود: از برخی کشورهای اروپایی که دنباله‌روی از آمریکا می‌کنند تعجب است که چرا این‌طور منافع کشورهای خود را قربانی مطامع پلید آمریکا می‌سازند! منافع ملی ملت‌های آن‌ها در استقلال همه‌جانبه آنان از استعمارگرانی چون آمریکاست. ملت ایران به شرایط آن‌ها توجهی ندارد، به‌ویژه در اینستکس و FATF اروپا بهتر است به تعهدات خود و به مقررات بین‌المللی تمکین کند.


وی از اقدام بموقع و حقوقی دولت در شکایت از آمریکا به‌خاطر تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی و ارائه مدارک تجاوز، تقدیر و تشکر کرد و از وزارت محترم امور خارجه خواست که به پیگیری حقوقی و قضایی این تجاوز در مجامع بین‌المللی ادامه دهد.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اقدام شبکه جاسوسی آمریکا در عملیات سایبری ایران گفت: ضرب‌‎شست افسران سایبری ایران، ضربه‌ای به آمریکایی‌ها زد که تا مدت‌ها نمی‌توانند سر بلند کنند. این پیروزی را به سربازان گمنام امام زمان(عج) تبریک می‌گوییم.


بادامچیان همچنین با اشاره به ضربات پی‌درپی ارتش یمن به عربستان و امارات گفت: آل‌سعود و امارات می‌خواستند ظرف چهار روز یمن را تصرف کنند و آن را به عنوان حوزه نفوذ رژیم صهیونیستی سند بزنند. امسال چهار سال است پشت مرزهای یمن زمین‌گیر شده‌اند و نمی‌توانند گامی به جلو بردارند. انصارالله، ارتش ائتلاف سعودی را زمین‌گیر کرده و ضربات خود را به اهداف اقتصادی، نظامی و سیاسی عربستان و امارات گسترش داده است. وقت آن است که ریاض به شکست خود اعتراف کند و قتل و خون‌ریزی جوانان، کودکان، زنان و مردم مظلوم یمن را متوقف سازد.


وی با اشاره به رویکرد اروپا مبنی بر میانجی‌گری بین ایران و آمریکا تأکید کرد: این نوع میانجی‌گری یک بازی دیپلماتیک است. امضای آلمان، انگلیس و فرانسه پای برجام است. آن‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند. موضوع میانجی‌گری مسخره است.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اروپا میانجی نیست، یک طرف معامله برجام است که باید به تعهداتش عمل کند.


بادامچیان افزود: اوضاع منطقه متشنج است. مسئولیت این تشنج با آمریکا و متحدان آن است. ایران پیام صریح، قاطع و روشن خود را داده است.


وی با اشاره به مشکلات بازرگانی کشور اظهار کرد: رئیس‌جمهور گفته است اگر وزارت بازرگانی تأسیس شود، مشکلات بازرگانی کشور یک هفته‌ای پایان می‌پذیرد. این از آن حرف‌هایی است که گفته شده مشکلات کشور 100 روزه تمام می‌شود که اکنون پنج سال است به وعده‌ها عمل نشده است.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: رئیس‌جمهور با سه کشور عراق، چین و روسیه پیمان بسته است که مبادلات تجاری را با پول ملی کشورها، مورد معامله انجام دهد، اما تاکنون گامی برای این کار برنداشته است. این‌ها ربطی به اینکه وزارت بازرگانی داشته باشیم یا نداشته باشیم، ندارد.


وی از دستگیری مدیر مالی شرکت نفت در حین فرار از کشور، اظهار تأسف کرد و گفت: دستگاه قضائی اعلام کرده است یک مدیر مالی شرکت ملی نفت که ۲۵ میلیون دلار را به سرقت برده و در حال فرار دستگیر شده است. رئیس‌جمهور به فکر بیت‌المال باشد و از دستبرد دزدان دور نگاه دارد. سطح مراقبت‌ها را باید افزایش داد و بیت‌المال را از دستبرد متجاوزان محفوظ داشت.


بادامچیان با اشاره به سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه سال ۶۰ و فاجعه هفتم تیر گفت: هفتم تیر نقطه عطفی در تاریخ ایران است که صف منافقان و لیبرال‌ها را از صف طرفداران انقلاب و مؤمنان جدا کرد و خون پاک شهید بهشتی و همراهانش، اصول سیاسی ایران را تضمین کرد.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: رحمت خداوند متعال به این تعلق گرفت که مقام معظم رهبری از آن ترور ناجوانمردانه، جان سالم به در بُرد و انقلاب را بیش از ۳۰ سال از جمیع توطئه‌های منافقان و دشمنان اسلام محفوظ نگاه دارد.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته