دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای هماهنگی سمای آذربایجان‌شرقی:

رشته‌های کارشناسی مهارتی و حرفه‌ای در آموزشکده‌های سما ایجاد می‌شود

دبیر شورای هماهنگی سمای استان آذربایجان‌شرقی گفت: در آینده‌ نزدیک، رشته‌های کارشناسی مهارتی و حرفه‌ای در آموزشکده‌های سما ایجاد و عملیاتی خواهد شد.
کد خبر : 400092
IMG_6784.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، محمد نریمانی‌راد ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با تأکید بر لزوم تبیین اهداف و سیاست‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) اظهار کرد: براساس اقدامات انجام‌گرفته در معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در آینده‌ای نزدیک، رشته‌های کارشناسی مهارتی و حرفه‌ای در آموزشکده‌های سما ایجاد و عملیاتی خواهد شد و این امر می‌تواند در جذب دانشجو مثمر واقع شود.


وی با تأکید بر جذب حداکثری و انجام تبلیغات گسترده در راستای شناساندن هرچه بیشتر سما و ظرفیت‌های آن در افکار عمومی اضافه کرد: تعداد 20 تا 30 رشته در کارشناسی مهارتی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌شده و در مرحله تعریف سرفصل‌های آن قرار دارد و تعداد 200 رشته دیگر در حال تصویب از سوی این شوراست که در آینده نزدیک شاهد پذیرش دانشجو در این رشته‌ها خواهیم بود.


دبیر شورای هماهنگی سمای آذربایجان‌شرقی، بحث توسعه مدارس در آموزشکده‌های سما را مهم دانست و توضیح داد: ایجاد و راه‌اندازی مجتمع مدارس سما برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه و دیگر واحد دانشگاهی استان از ضروریات بوده و این کار باید عملیاتی شود تا شاهد بسط و گسترش معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سما در سراسر کشور باشیم، این افتخار بزرگی برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است.


نریمانی‌راد تشریح کرد: اصلی‌ترین حسن و مزیت احداث مدارس از صفر تا صد برای دانشگاه آزاد اسلامی، اعتقاد راسخ هیئت امنای دانشگاه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از آغاز تا آخر طبق باب میل آنان بوده تا فارغ‌التحصیل کاملاً دانشگاهی که مدنظر جمهوری اسلامی است به جامعه تحویل دهد.


وی با بیان اینکه سیاست ما این است که سریعاً از پیش‌دبستانی آغاز کرده و تا دبیرستان ادامه دهیم، افزود: می‌توانیم دانش‌آموزان را بعد از مسیر دبیرستان به سمت دانشگاه هدایت کنیم؛ چراکه هدف ما در شهرهای بزرگ این بوده که دو مجتمع مدارس دخترانه و پسرانه را راه‌اندازی کنیم.


دبیر شورای هماهنگی سمای استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: فرد سمایی باید عاشق کارش باشد تا موفقیتی حاصل شود و چه‌بسا این موفقیت شامل حال کل مجموعه خواهد شد.


به گزارش آنا، در این مراسم از تلاش شهرام موسوی سرپرست سابق آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما قدردانی و بهمن ولی‌نژاد به‌عنوان سرپرست جدید امور سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه معرفی شد.


در حاشیه این مراسم، دکتر نریمانی به همراه مسئولان دانشگاه از مدارس دخترانه و پسرانه سما واحد میانه بازدید کرد.


ولی‌نژاد در حکمی از سوی عزیز جوانپور رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در سمت معاونت سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه منصوب شد.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته