دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 10:44
باموافقت نمایندگان مجلس؛

طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‎های تاریخی و فرهنگی را برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
کد خبر : 399982
2035390.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در جلسه صحن علنی امروز طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی اعاده شده از شورای نگهبان را در دستور کار داشتند، ایرادهای این طرح را برطرف کردند.


بر همین اساس، بند الف ماده ۲ این طرح برای تأمین نظر شورای نگهبان حذف شد که قرار بود طبق آن، سازمان میراث فرهنگی با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن حداکثر ظرف مدت دو سال بعد از تصویب این قانون نسبت به تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوده بافت تاریخی فرهنگی کلیه شهرها و روستاهای تاریخی اقدام کند.


در بخش دیگری از این اصلاحیه در تبصره ماده 3 آمده است: رعایت حقوق مالکانه مردم با رعایت حق مالکیت و سایر حقوق قانونی و شرعی در اجرای مواد2 و 3 این قانون الزامی است.


بخش‌ دیگری از این طرح این‌گونه اصلاح شد که؛ طبق یکی از این اصلاحیه‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد با استفاده از امکانات موجود نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان‌های تجربی در زمینه‌های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی اقدام کند.


انتهای پیام/4034/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته